FANDOM

„Moja kara będzie trwała wiecznie, duchu, jak mój ból. To sprawiedliwość, nic więcej”

Zathrian – znawca dawnej wiedzy, opiekun klanu Dalijczyków w lesie Brecilian podczas Piątej Plagi.

PrzeszłośćEdytuj

Wiele stuleci przed Piątą Plagą w pobliżu lasu Brecilian mieszkało plemię ludzi. Kiedy klan Zathriana przejeżdżał niedaleko ich osady, rodzina elfa została pojmana. Napastnicy torturowali i zabili jego syna, a następnie zgwałcili córkę zostawiając ją na śmierć w lesie. Kiedy Zathrian ją odnalazł, okazało się, że dziewczyna była w ciąży i mimo prób ratunku ze strony ojca, zdecydowała się popełnić samobójstwo. Pełny żalu i nienawiści, postanowił dokonać zemsty powołując do istnienia Panią Lasu, którą związał z ciałem wilka, tworząc w ten sposób istotę nazywaną Chorym Kłem. Bestia zabiła większość ludzi, a niektórych pozostawiła dotkniętych klątwą, która z czasem zamieniała ich w wilkołaki.

UdziałEdytuj

Zathrian niewiele mówi o swojej przeszłości, jest również nieszczery wobec Strażnika odnośnie do klątwy, z którą walczą także elfy z obozu Dalijczyków. Grupa zwiadowców wysłanych przez opiekuna została zaatakowana przez wilkołaki z Chorym Kłem na czele, wskutek czego zostali oni dotknięci klątwą, powoli zamieniającą ich w bestie. Zathrian prosi Strażnika o pomoc w zabiciu Chorego Kła, w zamian obiecując uszanować traktat i przyłączyć się do walki z Plagą.

Jeśli Strażnik zdecyduje odkryć całą prawdę, spotka elfa przy wyjściu z ruin w lesie Brecilian. Może wtedy przekonać Zathriana do negocjacji z Panią Lasu. Kiedy bohater go poprosi o zdjęcie klątwy, elf zaatakuje całe zgromadzenie. Jeśli Zathrian zostanie pokonany, zdecyduje się on zdjąć klątwę, oddając swoje życie.

Strażnik może również stanąć po stronie wilkołaków, wówczas opiekun zginie w obronie obozu Dalijczyków. Jeśli bohater jednak zdecyduje się zabić Chorego Kła wedle woli elfa i potem nie zwróci się przeciwko niemu, wówczas Zathrian nadal będzie prowadził swój klan i odegra znaczącą rolę podczas walki z arcydemonem.

CiekawostkiEdytuj

  • Jeśli Strażnik stanie po stronie Zathriana, epilog wyjawi, że elf ostatecznie znika w niewyjaśnionych okolicznościach.

Galeria Edytuj

Zobacz takżeEdytuj