FANDOM

Wojna z Przedwiecznym – konflikt, który wybuchł w roku 9:41 Smoka pomiędzy siłami Drugiej Inkwizycji a wojskami Koryfeusza – starożytnego mrocznego pomiota, który próbował wedrzeć się do Złotego Miasta. Wojna rozpoczęła się otwarciem Wyłomu nad Świątynią Świętych Prochów, a zakończyła śmiercią starożytnego magistra i zamknięciem przez Inkwizytora dziury na niebie po raz drugi, a następnie odesłaniem Koryfeusza do Pustki.

Wynikiem konfliktu było odnowienie Inkwizycji, która stała się najpotężniejszą siłą w Thedas, oraz wybranie nowej Boskiej, która przyjęła imię Wiktora.

Gniew niebiosEdytuj

Osobny artykuł: Gniew niebios

Koryfeusz stworzył olbrzymie rozdarcie w Zasłonie poprzez użycie Justynii V jako ofiarę w rytuale mającym pierwotnie wzmocnić jego moc i uczynić z niego boga. Przeszkodził mu przyszły Herold Andrasty, który jako jedyny przeżył wybuch. Nieświadomie zapobiegł pomiotowi ponowne wdarcie się do dawnej siedziby Stwórcy.

Złapały go dwie najbliższe współpracownice Boskiej, Kasandra i Leliana, które po usłyszeniu jego zeznań abrały go do najbliższej szczeliny, gdzie z pomocą Varrika Tethrasa i Solasa zamknęli przejście do Pustki, skąd wychodziły demony.

Nieustające zagrożenieEdytuj

Osobny artykuł: Nieustające zagrożenie

Bohaterowie słusznej sprawy/SzeptemEdytuj

Osobny artykuł: Szeptem/Bohaterowie słusznej sprawy

W twym sercu gorzeć będzieEdytuj

Osobny artykuł: W twym sercu gorzeć będzie

Z popiołówEdytuj

Osobny artykuł: Z popiołów

Oto jest otchłańEdytuj

Osobny artykuł: Oto jest otchłań

Oczy i serca przebiegłeEdytuj

Osobny artykuł: Oczy i serca przebiegłe

Co duma uczyniłaEdytuj

Osobny artykuł: Co duma uczyniła

Ostatnia częśćEdytuj

Osobny artykuł: Ostatnia część

Zagłada na cały światEdytuj

Osobny artykuł: Zagłada na cały świat