FANDOM

Wilhelm – mag będący zaklinaczem z Kręgu Maginów, właściciel Shale, a także ojciec Matthiasa i dziadek Amalii.

PrzeszłośćEdytuj

Według Shale, Wilhelm był bardzo próżnym magiem, który uwielbiał straszyć mieszkańców Honnleath i pysznić się swoją mocą. Mimo niebezpieczeństwa ze strony mrocznych pomiotów, niegdyś wybrał się na Głębokie Ścieżki, żeby odszukać skarb. Wówczas, uciekając przed wrzeszczotami, przez przypadek odnalazł Shale.

W przeszłości służył arlowi Redcliffe jako pomocnik i doradca, był też przyjacielem Moiry Theirin. Chociaż uważano go za człowieka chełpiącego się władzą, był lojalny i godny zaufania.

Gdy na stałe osiadł w Honnleath, postanowił eksperymentować na demonach i założył w swojej piwnicy własne laboratorium. Jego badania miały na celu odnaleźć sposób na przeciwdziałanie opętaniu przez te byty. Gdy w pewnym momencie uwięził demona pożądania, chciał się go najszybciej pozbyć, uważając, że istota jest zbyt niebezpieczna i może mieć negatywny wpływ na Shale.

UdziałEdytuj

Dragon Age: Utracony tronEdytuj

Wilhelm uczestniczył w Powstaniu fereldeńskim, podczas którego piastował wysokie stanowisko oraz korzystał z magii uzdrawiającej, żeby leczyć powstańców. Shale była wówczas przez niego sterowana za pomocą różdżki kontrolnej, pomagając zachować porządek i dyscyplinę.

Gdy mag po raz pierwszy zobaczył króla Marica, nie uwierzył w jego powrót i postanowił przeprowadzić na nim dwukrotnie testy sprawdzające jego tożsamość. Wilhelm traktował mężczyznę jako krnąbrnego ucznia, któremu brakuje dyscypliny. Maric nie lubił maga z powodu jego zuchwałości, ale mimo wszystko uważał go za dobrego człowieka, a ze względu na golema – za przydatnego żołnierza swojej armii.

W późniejszym czasie, gdy król został uznany za zmarłego z powodu klęski pod Zachodnim Wzgórzem, Wilhelm zorganizował obronę w Gwaren. Gdy Maric wraz z drużyną wydostał się z Głębokich Ścieżek, armia powstańców była gotowa go zaatakować z powodu pogłosek o jego rzekomej śmierci. Po drodze spotkał maga, który zapobiegł niepotrzebnej walce z uczestnikami powstania.

Kiedy Ferelden został wyzwolony, Wilhelm został mianowany nadwornym doradcą i postanowił przejść na emeryturę. Mag chciał w końcu uzyskać spokój i uwolnić się od obowiązków w Kręgu Maginów, wobec czego zdecydował zamieszkać we wiosce Honnleath, gdzie założył rodzinę.

Kamienny więzieńEdytuj

Strażnik trafia do Honnleath w celu zdobycia golema, którym okazuje się być Shale. Trafia również na rodzinę Wilhelma i do jego laboratorium, dowiadując się na temat prowadzonych przez niego eksperymentów.

CiekawostkiEdytuj

  • Pierwotnie Wilhelm i Shale zamieszkiwać mieli Redcliffe. Znajduje się tam chata Wilhelma, do której jednak nie można dostać się bez użycia kodów. W chacie znaleźć można również list z Kręgu, niemal identyczny jak Ikona kodeksu DAP Kodeks: Stary list znajdowany w piwnicy Wilhelma w Kamiennym więźniu.
  • Był wysokim, chudym, a także dość wymizerowanym magiem.
  • Nosił szatę, po której powstańcy rozpoznawali go jako zaklinacza z Kręgu Maginów.
  • Zawsze marszczył brwi i spoglądał na innych z góry, zadzierając haczykowaty nos.
  • Prowadził dziennik, w którym opisywał swoje badania nad bytami demonicznymi.

Zobacz teżEdytuj