Wesley.

Sir Wesley Vallentemplariusz napotkany w Dragon Age II. Nie stacjonował w Lothering, jednak po usłyszeniu wieści z Ostagaru, wyruszył tam w poszukiwaniu swojej żony, Aveliny.

Udział[edytuj | edytuj kod]

Podczas ucieczki z Lothering, Hawke spotyka Wesleya oraz jego żonę Aveline, walczących z mrocznymi pomiotami. Gdy się bronili, Wesley zostaje zraniony w ramię, i niemalże zabity przez Hurlocka, jednak ostatecznie zostaje uratowany przez Avelinę, która powala pomiota, bije go i ścina mu głowę. Wciąż otoczeni przez przeciwnika, zostają ocaleni przez rodzinę Hawke. Wesley początkowo jest wrogo nastawiony do Bethany (oraz Hawke, jeśli jest magiem), łagodnieje jednak z powodu wdzięczności za uratowanie ich, oraz przez nacisk Aveline. Proponuje, aby wraz z Wesleyem udała się z nimi do Gwaren, skąd mogliby złapać statek do Kirkwall. Kiedy jeden z rodzeństwa Hawke umiera, Wesley błogosławi go, by ulżyć Leandrze.

Po ocaleniu grupy przed mrocznymi pomiotami przez Flemeth, okazuje się, że Wesley zostaje skażony przez krew pomiotów.

Dalsze losy[edytuj | edytuj kod]

Ze względu na skażenie mrocznych pomiotów, Wesley nie przeżywa. Avelina lub Hawke mogą sprawić mu szybką śmierć.

Jeśli Hawke pozwoli Avelinie zadecydować o losie Wesleya:

  • Avelina: przyjaźń (+10)

Jeśli Hawke zdecyduje o losie Wesleya:

  • Avelina: rywal (+10)

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Wesley nosi nowszą wersję od tradycyjnej zbroi templariusza, z symbolem Miecza Templariusza skierowanym w dół, a nie w górę, jak to było w Początku.
  • Wesley jest pierwszym przykładem templariusza, który ma żonę.
  • Kiedy rozpoczyna walkę, w każdej chwili oświadcza "Dziś nie umrę!". Jak na ironię, niezależnie od działań, ostatecznie ginie.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Spojler-da2.png Członkowie drużyny w Dragon Age II Spojler-da2.png
IzabelaVarrik TethrasBethany HawkeMerrillFenrisAvelina VallenSebastian VaelCarver HawkeAnders
Tymczasowi członkowie drużyny: Tallis