W wielkiej wieży magów – jedna z sześciu dostępnych w Dragon Age: Początek historii początkowych. Gracz rozpoczyna przygodę jako mag, który spędził życie w Kręgu od momentu odkrycia jego mocy, obecnie kończący naukę adepta. Magiem może być człowiek lub elf, nie może być nim krasnolud.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Na klifie nad brzegiem jeziora Kalenhad stoi wieża-forteca, siedziba Kręgu Maginów. Jest to jedyne miejsce w Fereldenie, gdzie magowie mogą zgłębiać swoją sztukę bez przeszkód. W obrębie jej murów Krąg praktykuje swą magię i uczy adeptów właściwie korzystać z mocy. Jednak wieża Kręgu jest nie tylko schronieniem, nawet najmniejszy ruch maga obserwują templariusze poszukujący wszelkich oznak spaczenia. Ta pozłacana klatka jest wszystkim, co znasz. Gdy odkryto u ciebie wrażliwość na magię, umieszczono cię tutaj, byś rozpoczął naukę. Wreszcie udało ci się ją zakończyć. Pozostał ci tylko jeden egzamin: Katorga.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Postaci[edytuj | edytuj kod]

Zakończenie[edytuj | edytuj kod]

Jowan ucieka korzystając z magii krwi, a Lily akceptuje nałożoną na siebie karę za pomoc magowi krwi – wysłanie jej do Aeonar. Bez względu na to, czy Strażnik pomagał na zlecenie Irvinga, czy bez jego wiedzy, zostaje zwerbowany przez Duncana w szeregi Szarej Straży, po czym wyrusza z nim do Ostagaru.