Val Royeaux – stolica Orlais, jak również siedziba Zakonu andrastańskiego. Położone jest na północnym wybrzeżu wyspy u wybrzeża Morza Przebudzonych. Jest jednym z największych miast w Thedas. Mieszkańcy określają samych siebie rojańczykami.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Val Royeaux jest nie tylko świecką stolicą, ale też stolicą Zakonu, w którym z Wielkiej Katedry władzę nad wiernymi sprawuje Boska. Tam też urządzane są rytuały polegające na śpiewaniu Pieśni Światła, zajmujące około dwóch tygodni. W Białej Iglicy z kolei mieści się kwatera główna zakonu templariuszy.

W mieście działa Uniwersytet w Orlais, znaczące centrum naukowe przyciągających młodych szlachciców z całego Thedas, chcących zdobyć najlepsze wykształcenie dostępne za pieniądze. Uniwersytet jest stosunkowo nowoczesną instytucją, w której liberalni profesorowie podczas wykładów ścierają się z konserwatywnymi religijnie studentami.

Miasto jest również miejscem, do którego udają się emerytowani templariusze, nie mogący dłużej wykonywać swoich obowiązków ze względu na wieloletnie zażywanie lyrium.

Obcowisko w Val Royeaux jest najbardziej zaludnionym i zniszczonym na całym kontynencie, zamieszkiwanym przez ponad dziesięć tysięcy elfów, gnieżdżących się na obszarze wielkością porównywalnym do dzielnicy rynkowej Denerim.

Udział[edytuj | edytuj kod]

Inkwizytor odwiedza Val Royeaux chcąc spotkać się z matkami Zakonu i odeprzeć stawiane przez nie zarzuty, mając nadzieję na przekonanie ich do Inkwizycji. Po publicznym potępieniu Inkwizycji przez wielebną matkę Hevarę, ogłaszającą Inkwizycję organizacją heretycką, zostaje upokorzona przez wielkiego Poszukiwacza Lucjusza, który odmawia dalszej ochrony miasta, które uznaje za niegodne, a następnie opuszcza je.

Po tych wydarzeniach Inkwizytor otrzymuje zaproszenie od cesarskiej zaklinaczki Vivienne na przyjęcie organizowane w posiadłości księcia Ghislaina oraz instrukcje odnośnie tego, jak skontaktować się z Serą, członkinią Przyjaciół Rudej Jenny. Wychodząc z miasta spotyka wielką zaklinaczkę Fionę, proponującą mu spotkanie w Redcliffe.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Miejsca[edytuj | edytuj kod]

Siedziba Poszukiwaczy Prawdy

Wpisy do kodeksu[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]