FANDOM

Uzdrowiciel Dusz ikona

Uzdrowiciel dusz - magowie, którzy skupiają się na zaklęciach uzdrawiających oraz chroniących, czerpiąc energię wprost z przyjaznych duchów Pustki. Specjalizacja ta występuje mechanicznie w Dragon Age: Początek (Przebudzenie) oraz Dragon Age II.

Charakterystyka Edytuj

Nie wszystko, co pochodzi z Pustki jest szkodliwe. Podczas gdy jedni przyzywają abominacje i poskramiają demony z Pustki, niektórzy magowie Kręgu Maginów szukają sposobu na wezwanie duchów, które nie żywią się mroczną stroną ludzkiej psychiki. Są to życzliwe duchy odwagi, współczucia i nadziei, które sporadycznie poszukują sposobu na przejście przez Zasłonę do naszego świata i częściej mogą być skłonne do ochrony i przywracania życia, niż do niszczenia go. Ludzie z Thedas mogą myśleć, że wszystkie byty z Pustki są nieprzyjaznymi istotami, lecz jak zauważają Duchowi Uzdrowiciele, wiele dobra może zostać uczynione dzięki Pierwszym dzieciom Stwórcy

Choć istnieją zaklęcia leczące, Duchowi Uzdrowiciele są dobrze znani z uzdrawiania czymś znacznie wykraczającym poza możliwości zwykłych magów. W efekcie przyzywają oni poprzez Zasłonę życzliwe duchy, które używają swoich zdolności w imieniu maga. W związku z tym Uzdrowiciele Dusz są bardzo pożądani w szeregach Kręgu.

Jednak stanie się duchowym uzdrowicielem nie jest prostą sprawą. Pozyskanie usług tak dobrych i sprawiedliwych bytów wymaga, by mag zdobył ich zaufanie. Często na wymagania te składa się seria prób, dowodzących, że jego cele są tak szlachetne jak żąda duch, choć niektórzy czarodzieje twierdzą, że zdobyli pomoc tych bytów przez siłę czystej charyzmy. Kilku duchowych uzdrowicieli zapewnia nawet, że nie wybrali swego powołania. Zamiast tego potężny duch wybrał ich i skierował do życia pełnego służby i ciężkich prób.

Wynne vessel spirit

Powinno również zostać zaznaczone, iż powołanie Uzdrowiciela Dusz jest niebezpieczne. Przywoływanie duchów przez Zasłonę nieodzownie przyciąga do maga demony, czasem bardzo potężne. Istnieje więcej niż jedna opowieść o duchowych uzdrowicielach oszukanych przez demony podszywające się pod duchy i nieumyślnie sprowadzających je przez Zasłonę... lub oszukanych, gdy zmniejszyli swą czujność i zostali opętani. Mag, który stał się duchowym uzdrowicielem musi bardzo uważać na pozostałości swego dawnego życia. To powołanie, które nie wszyscy ścierpią z radością.

Znani Uzdrowiciele dusz Edytuj

Specjalizacja Edytuj

Nazwa Szczegóły Opis
Uzdrowienie grupy
Uzdrowienie grupy
Włączana

Zasięg: Sprzymierzeńcy
Koszt użycia: 40
Ponowne użycie: 20 s
Wymagania: brak

Mag zalewa sojuszników falą dobroczynnej energii, natychmiast odnawiając średnią ilość punktów żywotności.
Odrodzenie
Odrodzenie
Włączana

Zasięg: Średni
Koszt użycia: 60
Ponowne użycie: 120 s
Wymagania: 8. poziom, Uzdrowienie grupy

Mag ożywia nieprzytomnych członków drużyny w okolicy, odnawiając im też małą ilość żywotności.
Życiodajna osłona
Życiodajna osłona
Włączana

Zasięg: Postać
Koszt użycia: 55
Ponowne użycie: 30 s
Wymagania: 12. poziom, Odrodzenie

Mag osłania sojusznika czarem ochronnym, który automatycznie odnawia jego żywotność, jeśli zbliży się do śmierci.
Aura oczyszczenia
Aura oczyszczenia
Podtrzymywana

Zasięg: Postać
Podtrzymanie: 60
Zmęczenie: 5%
Ponowne użycie: 30 s
Wymagania: 14. poziom, Życiodajna osłona

Gdy ten tryb jest aktywny, fale uzdrawiającej i oczyszczającej energii emanują z maga, co kilka sekund odnawiając żywotność pobliskich sprzymierzeńców i lecząc urazy tych, którzy stoją bardzo blisko maga.

Odblokowanie specjalizacji Edytuj

Podręcznik Uzdrowiciel dusz
Podręcznik: Uzdrowiciel dusz Kupiony od Wyciszonego w Cudach Thedas w Denerim za 15DAP - suweren 0DAP - srebrnik 0DAP - miedziak lub od Leviego Dyrdena na Szczycie Wojownika 12DAP - suweren 0DAP - srebrnik 0DAP - miedziak (DLC: Twierdza Strażnika). Pomimo tego, że Wynne jest Uzdrowicielem dusz, w przeciwieństwie do innych kompanów nie ma opcji nauczenia się specjalizacji od niej.