FANDOM

Urna Świętych Prochów
Przedmiot
Urna Andrasty
Informacje
Rodzaj:  Relikwia
Pojawia się w:  Dragon Age: Początek
Do nabycia:  Próba w zburzonej świątyni

Urna Świętych Prochów, Urna Andrasty – święta relikwia Zakonu zawierająca prochy prorokini Andrasty. Po śmierci jej prochy zebrane zostały przez jednego z uczniów, Havarda, który przewiózł je z powrotem do rodzinnego kraju prorokini, Fereldenu, i ukrył głęboko w Górach Mroźnego Grzbietu, nie znajdując lepszego miejsca nadającego się na godny pochówek. Od tamtego czasu relikwia chroniona była przez sektę Apostołów Andrasty.

Według podań, prochy posiadają niesamowite właściwości lecznicze, z którymi nie mogą równać się nawet najpotężniejsze zaklęcia. Przez wieki chronione były przez Próbę znajdującą się wewnątrz zburzonej świątyni.

Udział Edytuj

Podczas Piątej Plagi Strażnik wyruszył na poszukiwania urny w celu zdobycia prochów Andrasty, będących rzekomo jedynym sposobem na wyleczenie śmiertelnie chorego arla Redcliffe Eamona Guerrina. Po przejściu Próby, dotarciu do urny i zabraniu z niej szczypty prochów potrzebnych do uzdrowienia szlachcica, Strażnik może pozostawić ją w spokoju albo zbezcześcić, dolewając do niej smoczej krwi, spełniając tym samym prośbę Apostołów Andrasty, którzy wierzą, że dzięki temu prorokini odrodzi się jako wielki smok.

Nie jest pewne, czy same prochy Andrasty naprawdę posiadały kiedykolwiek uzdrawiającą moc. Oghren sugeruje, że gdyby nie fakt, że jaskinie, w których spoczęły, pełne są długich żył lyrium, szczątki Andrasty, przez wieki wystawione na jego działanie, dopiero z czasem nabrały magicznych właściwości, a w przeciwnym wypadku byłyby po prostu kupką popiołu.

Po zakończeniu Piątej Plagi Zakon wysłał do Świątyni Świętych Prochów swoich agentów, mających odzyskać urnę, kiedy jednak dotarli na miejsce, okazało się, że ta zniknęła[1].

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Ikona kodeksu DAI Kodeks: Świątynia Świętych Prochów, odkryta na nowo