FANDOM

Twierdza Czuwania – starożytna forteca położona w Amarancie, na północnym wschodzie Fereldenu. Przed rokiem 9:30 Smoka należała do rodu Howe’ów, jednak po tym, jak arl Rendon Howe zdradził kraj, dla korzyści mordując Couslandów i opowiadając się za Loghainem Mac Tirem, została ona przekazana Szarym Strażnikom, którzy założyli w niej główną bazę operacyjną w Fereldenie.

Charakterystyka Edytuj

„Twierdza Czuwania należy do najstarszych ośrodków w Fereldenie, starszych niż Denerim czy Gwaren. Barbarzyńcy walczący z Imperium Tevinter wybrali to miejsce na twierdzę, by ognie ostrzegające przed lądowaniem tevinterskich okrętów były widoczne z daleka” — Ikona kodeksu DAP Kodeks: Twierdza Czuwania

Forteca wzniesiona została przed wiekami przez Awarów, mając za zadanie powstrzymanie Tevinterczyków napływających z północy. Przez Awarów znana była jako Fort Tysiąca Czuwań. Wzniesiona została nad jaskiniami prowadzącymi na Głębokie Ścieżki, które według budowniczych były darem od Kortha, awarskiego boga gór.

Awarowie zamieszkujący twierdzę żyły w pokoju z krasnoludami, co było o tyle niezwykłe, że dzieci Kamienia oficjalnie zawarły sojusz z ich wrogami – Tevinterczykami. Sojusz Awarów i krasnoludów sięgał jednak jeszcze czasów sprzed wzniesienia fortecy. Krasnoludy pomogły Awarom pokonać i uwięzić niebezpieczny cień, Mrocznego Teurga, będący wcześniej awarskim magiem Ruadanem.

Kiery Awarowie zaczęli być wypierani ze swoich ziem i spychani w góry, forteca wielokrotnie zmieniała właścicieli, ostatecznie stając się własnością szlacheckiego fereldeńskiego rodu Howe’ów, z której zarządzali całym arlatem Amarant.

Twierdza Czuwania była pierwszą fortecą, która padła podczas orlezjańskiej inwazji na Ferelden i ostatnią oswobodzoną podczas powstania fereldeńskiego. Prawdopodobnie w tym właśnie miejscu książę Maric Theirin spotkał się z Byronem Howe’em, żeby podziękować mu za wsparcie, jakiego udzielił powstańcom.

Występowanie Edytuj

Po tym, jak arl Rendon Howe okrył swoją rodzinę hańbą, Howe’owie zostali pozbawieni wszystkich swoich bogactw, w tym Twierdzy Czuwania, którą zarządzali fereldeńscy żołnierze. Twierdza stała się tymczasową bazą orlezjańskich Szarych Strażników, jednak ostatecznie – w roku 9:31 Smoka – została oficjalnie przekazana we władanie bractwu, podobnie jak cała reszta arlatu. Do przywrócenia działalności bractwa w Fereldenie wyznaczony został Komendant, dla którego Twierdza Czuwania stała się główną kwaterą.

Niedługo później twierdza została zaatakowana przez uczniów Architekta, którzy porwali lub zabili większość stacjonujących w niej Strażników. Atak przypuszczony został z zaskoczenia w dniu, w którym forteca oficjalnie miała zostać oddana w ręce Komendanta. Pomioty dostały się do niej poprzez Głębokie Ścieżki, do których wejście znajdowało się w piwnicach.

Nowy komendant może zbadać wejścia na Głębokie Ścieżki i z pomocą Voldrika Glavonaka zapieczętować wejścia z nich, jak również wprowadzić szereg ulepszeń w umocnieniach. Jeżeli komendant zdecyduje się uratować miasto Amarant zamiast Twierdzy, zostanie ona zniszczona przez armię pomiotów lojalnych Matce. W zależności od wyborów gracza, twierdza może zostać całkowicie odbudowana w ciągu pięciu lat. Jeśli komendant zainwestował w srebrytowe pancerze dla żołnierzy z Twierdzy Czuwania, będą oni znani jako Srebrny Zakon, którego członkowie pod okiem Strażników przerodzą się w jeden z najbardziej doborowych oddziałów fereldeńskiego wojska.

Podczas wojny magów z templariuszami w Twierdzy Czuwania stacjonuje nowy komendant, który prosi Weisshaupt o zapasy po walkach z sylwanami.

Ulepszenia Edytuj

Obronne Edytuj

Kupcy Edytuj

Wykonanie zadania Quest-Początek Ciągłośc handlu pozwala pozyskać dwóch dodatkowych handlarzy, którzy otwierają sklepy w Twierdzy. Lilith zwerbować można po potyczce w pobliżu opuszczonego gospodarstwa, zaś Armaasa w kopalni srebrytu.

Zadania Edytuj

Postaci Edytuj

Miejsca Edytuj

Galeria Edytuj