FANDOM

Trakt Imperialny – rozciągająca się na całym Thedas droga wybudowana w Starożytności przez Imperium Tevinter z kamienia i przy pomocy magii, mająca na celu połączenie odległych zakątków całego kraju, rozciągającego się wówczas na niemalże cały subkontynent.

Trakt powszechnie uznawany jest za jeden z cudów starożytnej architektury. Wybudowany z kamienia wydobywanego przez niewolników w Kirkwall[1], rozpoczyna się w Minratusie, biegnąc w kierunku południowo-zachodnim, następnie skręcając na południe ku Nevarze, gdzie przecinając Milczące Równiny i rzekę Minanter dociera do leżącego nad Morzem Przebudzonych Cumberlandu. Tam skręca ku zachodowi w kierunku Orlais – jedna z odnóg prowadzi w kierunku Rubieży Andorala, a druga ku Ziemiom Środka. Następnie skręca na wschód, przez Morze Przebudzonych, w kierunku Gór Mroźnego Grzbietu i Orzammaru. W Fereldenie otacza Jezioro Kalenhad i tworzy dwie odnogi – jedną otaczającą Bannorn i docierająca aż do Denerim, a drugą prowadzącą do Ostagaru, będącym najdalej wysuniętym na południe punktem traktu[2]. Poprowadzenie szlaku w głąb doliny Fereldenu zostało sfinansowane przez ród Krayvanów, co kosztowało ich utratę znacznych wpływów politycznych ze względu na silny opór stawiany przez klany Alamarri[1].

Według krasnoludów, budowa tego rodzaju konstrukcji wymagała użycia magii[3]. Pierwotnego projektu nigdy nie udało się zakończyć ze względu na nastanie Pierwszej Plagi, a następnie kolejnych, co znacząco ograniczyło rozwój Tevinteru. Niektóre sekcje, jak np. ta prowadząca z Val Royeaux przez Morze Przebudzonych, zawaliły się na przestrzeni stuleci, tym niemniej trakt sam w sobie pozostaje użyteczny dla wielu podróżników i kupców, szukających bezpiecznej i wygodnej przeprawy.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Ikona kodeksu DA2 Kodeks: Historia Kirkwall: rozdział 1
  2. Na podstawie mapy Thedas
  3. Ikona kodeksu DAP Kodeks: Głębokie Ścieżki