Dragon Age Wiki
Advertisement

Tamlendalijski elf, łowca z klanu Sabrae, przyjaciel Mahariela, a także tymczasowy towarzysz, który pojawia się podczas historii początkowej Dziecko Dalijczyków w Dragon Age: Początek.

Udział[]

Dragon Age: Początek[]

Tamlen towarzyszy Maharielowi podczas polowania w lesie Brecilian. Wkrótce oboje natrafiają na trzech ludzi, którzy przedzierają się przez puszczę. Tamlen mierzy do nich z łuku, a jeden z mężczyzn zauważa, że Elf nie ma prawa ich zatrzymywać. Niedługo potem, Mahariel dociera na miejsce ku uciesze łowcy. Dalijczyk stwierdza, że jego przyjaciel przychodzi w porę, ponieważ właśnie znalazł trzech ludzi czających się w krzakach, którzy według niego są bandytami. Mężczyźni nie zgadzają się z tym i proszą, by nie robić im krzywdy. Elf kpi sobie z ich tchórzostwa i trudno mu uwierzyć, że niegdyś ludzie zdołali wygnać Dalijczyków z ojczyzny. Intruzi zaręczają, że nie rozpoznali lasu Brecilian jako terytorium elfów. Dalijczyk traci cierpliwość i pyta się Strażnika, co trzeba zrobić z tymi ludźmi. Bez względu na odpowiedź, mężczyźni wspominają o jaskini, którą niedawno odkryli. Tamlen jest sceptyczny wobec istnienia starożytnych ruin, ponieważ nigdy o takich nie słyszał w pobliżu. Jeden z mężczyzn zauważa, że posiada dowód, który pomoże przekonać Elfa i wręcza mu kamień, na którym wyryto tekst. Tamlen jednak nie rozpoznaje języka, w którym napisano wiadomość. Intruzi zauważają, że w starożytnych ruinach jest wiele skarbów, lecz czyha tam również jakiś potwór, którego nazywają demonem. Dalijczyk drwi sobie z ich słów i pyta o drogę do jaskini, by samemu przekonać się, czy faktycznie istnieje jakiekolwiek zagrożenie. Mężczyźni wskazują ścieżkę, która prowadzi na zachód od miejsca, w którym obecnie się znajdują. Tamlen przerywa rozmowę i ponownie pyta Strażnika, co należy zrobić z intruzami. Bez względu na wybór, Dalijczyk proponuje przyjacielowi udać się do jaskini. Tamlena zaintrygowały znaki wyryte na kamieniu.

Gdy oboje docierają na miejsce, Elf zauważa, że nie przypomina sobie, by wcześniej widział tę jaskinię. Mężczyzna widzi również możliwość znalezienia czegoś cennego dla klanu. Po wejściu do środka, Tamlen bacznie rozgląda się i stwierdza, że ludzie jednak mówili prawdę. Według niego, starożytne ruiny wydają się być dziełem ludzi, a nie elfów, co go niepokoi. Wkrótce, oboje docierają do posągu, a Dalijczyk od razu rozpoznaję statuę i tłumaczy jej znaczenie. Dziwi go jednak fakt, że obiekt jest ściśle powiązany z architekturą ludzi. Od razu zauważa, że najprawdopodobniej starożytne ruiny pochodzą jeszcze z czasów Arlathanu. Nie tracąc więcej czasu, oboje kontynuują przeszukiwanie jaskini.

Po wejściu do głównego pomieszczenia, Tamlen walczy z bereskarnem u boku swojego towarzysza, Mahariela. Następnie zauważa ogromne lustro, eluvian. Początkowo Elf stara się rozszyfrować tekst, który jest na nim wyryty, ale nagle zauważa coś, co porusza się w tafli. Dalijczyk uświadamia sobie, że lustro doskonale wie o ich obecności. Niemniej jednak, mężczyzna podchodzi bliżej, by dowiedzieć się czegoś więcej. Gdy tylko Tamlen dotyka lustra, mówi Maharielowi, że widzi jakieś miejsca i miasto, które jest pod ziemią. Według niego, wszędzie rozpościera się ciemność. Następnie szybko zauważa, że coś go obserwuje i sprawia, że Elf nie może zerwać łączności z lustrem. Prosi, by Mahariel mu pomógł, lecz na próżno. Nagle dochodzi do wybuchu, który odrzuca Strażnika i sprawia, że główny protagonista traci przytomność.

Tamlen pojawia się ponownie jako ghul po ataku wrzeszczotów na obóz Strażnika. Elf cierpi na skażenie i błaga przyjaciela, aby na niego nie patrzył, po czym ucieka. Strażnik może pójść za nim na skraj obozu, aby zadać mu dalsze pytania Tamlen zachowuje część swojej pamięci i opisuje Strażnikowi, jak słyszy pieśń mrocznych pomiotów. Błaga Strażnika, by zakończył jego cierpienia. Wszelkie próby pomocy Tamlenowi nie działają, więc ten atakuje Strażnika, twierdząc, że „pieśń” mu kazała. Powoduje to, że członkowie drużyny atakują Tamlena. Alistar pyta Strażnika o incydent, a potem mówi, że śmierć Tamlena była miłosierdziem. Tamlen nie nosi żadnych specjalnych nagród, a jego ciało znika po dyskusji Strażnika z Alistairem.

Duch lub demon przybiera postać Tamlena i pojawia się podczas zadani Quest-Początek Urna Świętych Prochów.

Jeśli Strażnik jest kobietą i podczas rozmowy w ruinach Tamlena powie, że przyszła tu, aby z nim być, odpowie, że się cieszy. Jeśli ta rozmowa miała miejsce, w późniejszej rozmowie Ashalle może zasugerować, że miała nadzieję, iż Strażniczka i Tamlen będą razem, a Mistrz Ilen może wspomnieć, że Mahariel i Tamlen byli „... bardzo blisko”. Gdy Tamlen pojawi się ponownie jako ghul, przed atakiem poinformuje Strażniczkę, że zawsze ją kochał. Jeśli jednak Strażniczka nie wybrała opcji „Chciałem być z tobą” lub w ogóle nie zainicjował rozmowy, Tamlen będzie traktował Strażnika po prostu jako przyjaciela i nie wspomni o romansie.

Dragon Age II[]

Tamlen pojawia się na krótko podczas walki z demonem dumy podczas misji Quest-DA2 Nowa ścieżka. Walczy z drużyną Hawke'a jako iluzja wraz z innymi elfami, które zginęły z powodu Eluvian, i ostrzega, że ciekawość Merrill będzie jej końcem.

Początkowe statystyki[]

Wyposażenie[]

Broń
Długi miecz Długi miecz
Długi łuk Długi łuk
Pancerz
Dalijskie rękawice Dalijskie rękawice
Dalijska zbroja Dalijska zbroja
Dalijskie buty Dalijskie buty
Mała tarcza Mała tarcza

Galeria[]

Advertisement