Dragon Age Wiki
Advertisement
Dragon Age Wiki

Szczelina do Pustki na Zachodnim Podejściu

Szczelina do Pustki – niewielkie rozdarcie Zasłony, poprzez które istoty z Pustki mogą przedostać się do świata materialnego.

Charakterystyka[]

W roku 9:31 Smoka w Świątyni Świętych Porchów na polecenie Boskiej Justynii V zorganizowane zostało konklawe, mające na celu zakończenie wojny magów z templariuszami. W świątyni zgromadzili się przedstawiciele Zakonu, templariuszy i dawnego Kręgu Maginów, jednak w trakcie obrad doszło do magicznej eksplozji, w wyniku której zginęły prawie wszystkie zgromadzone w niej osoby za wyjątkiem Inkwizytora, a na niebie pojawiła się olbrzymia wyrwa w Zasłonie, nazwana Wyłomem. Wraz z Wyłomem w całym Fereldenie i Orlais pojawiły się dziesiątki mniejszych szczelin.

Szczeliny umożliwiły demonom i duchom przedostawanie się z Pustki do świata materialnego i szerzenie w nich chaosu. W celu ich zamknięcia, konieczne jest poszerzenie poprzez ukierunkowanie na nie energii Pustki. Przyciąga to do szczeliny demony i duchy, które następnie zabija się, żeby zyskać wystarczająco dużo magicznej energii potrzebnej do jej zamknięcia.

Ze słabszych szczelin wyłaniają się cienie, upiory i demony grozy, a w ostatnich fazach groźniejsze stworzenia, takie jak demony gniewu czy rozpaczy. Z potężniejszych szczelin wyłaniają się znacznie silniejsze demony – pychy czy strachu.

Znane szczeliny[]

Po powstaniu Wyłomu, w różnych regionach Thedas pojawiło się co najmniej 95 szczelin. 81 z nich pojawiło się w losowych miejscach, zaś dostęp do kolejnych uzyskać można wyłącznie podczas zadań głównych.

Zobacz też[]

  • Ikona kodeksu DAI.png Kodeks: Szczeliny do Pustki
Advertisement