FANDOM

Zachęcamy do dodania do galerii własnej postaci. Jeżeli nie jesteś zaznajomiony lub zaznajomiona z mechanizmami wiki, tutaj znajdziesz instrukcje, jak dodać swoją postać.

Ludzie Edytuj

Jacen Cousland (Pottero) Edytuj

Jako dziecko teyrna Couslanda z Wysokoża, Jacen wyszkolony został na świetnego wojownika i stratega. Goszczący swego czasu na wyskoskim dworze orlezjański gość stwierdził nawet, że ze względu na umiejętność manipulowania ludźmi i bezwzględność świetnie odnalazłby się jako zawodowy bard. Jacen od zawsze cieszył się swobodami, na które nie mogli pozwolić sobie inni mieszkańcy, a na które rodzice nie patrzyli zbyt przychylnie. Burdel w Wysokożu zarabiał nie tyle na swoich pracownicach, co na pieniądzach otrzymywanych od Couslandów za milczenie, kiedy po wizycie Jacena znajdowano tam martwe dziwki. Niczym niezwykłym były też zaginięcia elfów z obcowiska, chociaż tych akurat wydarzeń nie powiązano z najmłodszym Couslandem.

Po zwerbowaniu przez Duncana do Szarych Strażników, Jacen okazał się być człowiekiem równie bezwzględnym, co wcześniej. Bez żalu zgodził się na zlikwidowanie fereldeńskiego Kręgu Maginów, żeby pozyskać wsparcie templariuszy. Dzięki swojej umiejętności przekonywania i zastraszania, przekonał wilkołaki z Lasu Brecilian do wyrżnięcia Dalijczyków, którzy sprowadzili na nich klątwę. Upatrując szansy pozyskania dla swojej sprawy silniejszej armii, sprzymierzył się z Patronką Brandą i posadził na tronie Orzammaru Bhelena Aeducana. Jego droga od Ostagaru do walki z arcydemonem naznaczona była trupami, w tym m.in. Leliany, Wynne, Jowana, Connora Guerrina, mieszkańców Redcliffe i niewolników z obcowiska w Denerim. Mimo zapewniania Alistaira, że popiera jego trawa do tronu, za jego plecami zmówił się na ślub z królową Anorą i postanowił zwerbować do Szarych Strażników jej ojca, Loghaina. Ślub nie przeszkodził mu w kontynuowaniu romansu z Zevranem. W jakiś czas po tym, kiedy zabił Architekta, po dworze zaczęły krążyć pogłoski, jakoby Jacen planował zaprząc Kruków do zaaranżowania „wypadku” jego żony...

Chociaż na pierwszy rzut oka może wydawać się okrutnikiem, tak naprawdę jest dobrym ziomem Zevrana, Stena, Pimponcjusza, Oghrena, Morrigan (z którą poszedł do namiotu i odprawił rytuał) i wszystkich dziwek z Perły. Był też dobrym ziomem Leliany (z którą też poszedł do namiotu), dopóki nie zapomniał, żeby nie brać jej do Urny Świętych Prochów, bo może strzelić fochem i trzeba będzie ją zabić.

Krasnoludy Edytuj

Elfy Edytuj