FANDOM

„Sophia Dryden jest światłem Fereldenu i jego najdroższym klejnotem, a nic na tym świecie nie jest stanie ugasić jej żaru.”

Sophia Dryden – ostatnia komendantka Szarej Straży w Fereldenie przed wygnaniem zakonu przez króla Arlanda. Została wcielona doń pod przymusem w Wieku Burzy. Potencjalni przeciwnik w dodatku Twierdza Strażnika oraz w Dragon Age II.

Przeszłość Edytuj

Arlessa Sophia Dryden walczyła z młodym Arlandem o tron Fereldenu. Dryden była silną i charyzmatyczną przywódczynią, cieszącą się dużym poparciem bannów. Kiedy Arland w końcu zdobył tron, Sophia nie chciała go uznać. Nadal próbowała przeforsować swoją kandydaturę, ale została schwytana i oskarżona o zdradę stanu. Jej zwolennicy nadal ją jednak wspierali. Aby ich ułagodzić, karę egzekucji zamieniono na dołączenie do Szarej Straży.

Dryden przeżyła Dołączenie i olśniła Szarych Strażników na Szczycie Wojownika swą charyzmą i zdolnościami przywódczymi. Ciągle awansując, dotarła aż do rangi naczelnego komendanta fereldeńskiej Straży. Przed nadejściem komendant Dryden Szara Straż uważana była za relikt dawnych czasów i źródło niepotrzebnych wydatków. Jednak Sophia korzystając ze swych koneksji politycznych tchnęła w bractwo nową siłę i znacząco zwiększyła jego liczebność.

W międzyczasie król Arland okazał się chytrym tyranem, zdolnym sięgnąć po każde środki, by uciszyć swych przeciwników. Jego terror pogarszał się z każdym kolejnym rokiem i niektórzy z bannów przybyli do Dryden z rozpaczliwą prośbą o pomoc. Sophia zgodziła się, rozpoczynając rebelię przeciwko królowi Arlandowi.

Arland, dowiedziawszy się o rebelii, podjął stanowcze kroki. Publicznie zamroził wszystkie daniny na rzecz Szarych Strażników i ogłosił, że nie są już oni mile widziani w Fereldenie. Niektórzy ze strażników, wierni założeniom politycznej neutralności, poczuli się zhańbieni zaangażowaniem Dryden w politykę i opuszczali ją nawet w chwili oblężenia Szczytu Wojownika przez królewską armię. Oblężenie trwało miesiącami i kończyło się śmiercią Sophii Dryden.

Udział Edytuj

Twierdza Strażnika Edytuj

Podczas eksploracji twierdzy, Strażnik w końcu natknie się na opętane ciało kobiety, które podczas rozmowy zaoferuje kilka opcji dialogowych i sposobów na rozwiązanie zadania Quest-Początek Szczyt Wojownika.

  1. Możliwym jest natychmiastowe zaatakowania opętańca, co jednak sprawi, że wszelakie informacje, które posiada zostaną zatracone.
  2. Rozpoczęcie konwersacji z trupem, co da dostęp do usłyszenia prośby opętującego ją demona.

Dragon Age II Edytuj

Jeśli została oszczędzona przez Strażnika, możliwym jest spotkanie jej w pierwszym akcie gry, dowodzącą kultem magów krwi na Okaleczonym Wybrzeżu. Odpłacając zabiciem kilku jej sług, przypuści atak na Hawke'a, zostając przy tym ostatecznie pokonana.

Ciekawostki Edytuj