FANDOM

Smok – gatunek olbrzymich i potężnych gadów, zdolnych do zionięcia siłami żywiołów: ogniem, lodem lub elektrycznością.

Historia Edytuj

Smoki lubią żyć w starych ruinach lub kompleksach jaskiń. W Wieku Stali ludzie często niszczyli takie miejsca, żeby zniechęcić je do gnieżdżenia się w pobliżu ich siedlisk. Praktyk tych zaniechano po tym, jak nevarscy łowcy smoków doprowadzili je na skraj wyginięcia. Przez dziesięciolecia ludzie wierzyli, że smoki zostały całkowicie wybite, jednak ponownie pojawiły się w Thedas pod koniec Wieku Błogosławionego, dokonując olbrzymich zniszczeń. Po ich powrocie Boska Faustyna II nazwała nadchodzące stulecie Wiekiem Smoka.

Nie wszyscy ludzie są wrogo nastawieni do smoków. Legendarne „smocze sekty” znane były ze swojego fanatycznego oddania określonym wielkim smokom. Chociaż niewiele o nich wiadomo, pewne dowody wskazują, że wielkie smoczyce pozwalały oddanym kultystom zajmować się smoczętami w zamian za swoją krew.

W Dragon Age: The Silent Grove Yavana stwierdza, że „przed Zasłoną, zanim tajemnice zostały zapomniane” był czas, kiedy smoki rządziły na niebie, a następnie przemawia do smoka w ich języku.

Nauka o smokach i ich krewnych, takich jak wiwerny czy vargesty, nazywana jest „drakologią” i wykładana jest na m.in. Uniwersytecie w Orlais przez profesora Frederica z Serault.

Rodzaje Edytuj

Specjalne Edytuj

Zobacz też Edytuj