FANDOM

Smoczy jaszczur – dorosły samiec smoka, z reguły strzegący leża samicy.

Charakterystyka Edytuj

Smocze jaszczury są inteligentnymi, niemalże przebiegłymi, chociaż zarazem dzikimi stworzeniami. Po osiągnięciu dorosłości zaczynają poszukiwania legowisk dorosłych samic, a po znalezieniu przenoszą się do niego i spędzają w nim resztę życia, polując i przynosząc samicy pożywienie, jak również chroniąc jej młode. Samce nigdy nie posiadają skrzydeł – w najlepszym razie na ich przednich kończynach pojawiają się niewielkie ostrogi, a pomiędzy nimi cienka błona. Skrzydła nie są im jednak potrzebne, ponieważ po znalezieniu samicy rzadko opuszczają jej legowisko.

Walczą używając ostrych pazurów i mocnych uderzeń. Mogą pluć ogniem i zadawać potężne ciosy ogonami. Ich łuski stanowią naturalny pancerz, a ich skóry są cenione jako wysokiej jakości i skuteczności materiał do wytwarzania zbroi.

Wokół wielkiej smoczycy krąży około dwunastu albo i więcej smoczych jaszczurów strzegących jej młodych, bezustannie walczących ze sobą o prawo do parzenia się z samicą. Zazdrośnie strzegą gniazd, a wielu niedoszłych łowców smoków straciło życie zmiażdżonych przez ciosy ich ogonami. Mogą żyć około stu lat, zwykle jednak umierają wcześniej, broniąc gniazda.

Udział Edytuj

  • Sześć smoczych jaszczurów napotkać można w górskich jaskiniach. Jeden pojawia się zawsze, trzy mogą pojawić się w pomieszczeniu z trzymanymi w klatkach zwierzętami, jeżeli Strażnik lub któryś z jego towarzyszy nie używa skradania się. Dwa kolejne mogą zostać przywołane przez mistycznego wojownika, jeżeli przeżyje wystarczająco długo, żeby je przyzwać. Ostatni może pojawić się podczas walki z Kolgrimem przed wejściem do Próby.
  • Po przeszukaniu ciała każdego smoczego jaszczura otrzymuje się jedną łuskę.
  • PS3 X360 Możliwe jest napotkanie smoczego jaszczura podczas losowego starcia w trakcie przemierzania Fereldenu.
  • Wade może wykonać ze smoczych łusek pancerz dla wojownika łub łotrzyka.
  • Smoczego jaszczura spotkać można również w kopalniach srebrytu w Przebudzeniu.

Uwagi Edytuj

  • Smoczego jaszczura można okraść.
  • Chociaż we wpisie do kodeksu ten rodzaj smoka nazywany jest smoczym jaszczurem, napotykane po drodze egzemplarze nazywane są małymi smokami. Co więcej, zdobywane po ich zabiciu łuski nazywane są „łuskami smoka”, których nie należy mylić ze „smoczą łuską” zdobywaną po zabiciu wielkiego smoka w Azylu.