FANDOM

Severanmag z Kręgu Maginów, doradca króla Meghrena podczas orlezjańskiej okupacji Fereldenu.

Urodził się w Rivanie. Przed przyjściem na dwór króla Meghrena należał do Kręgu. Kiedy król szukał doradcy, zgłosił się na ochotnika. Była to jego szansa na dyskretne przejęcie władzy, a także na praktykowanie magii z dala od czujnych oczu templariuszy. Pracując dla Meghrena, szybko stał się jego najbliższym doradcą, a także faktycznym władcą Fereldenu, który nadzorował codzienne czynności pałacu, podczas gdy król był zajęty swoimi przyjemnościami i zachciankami. Szlachta, orlezjańskie siły zbrojne, a nawet służący kierowali się do Severana, żeby otrzymać rozkazy.

UdziałEdytuj

Severan otrzymał od Meghrena zadanie stłumienia buntu w Fereldenie, dzięki czemu został najwyższym dowódcą lojalistów. Nosił żółtą, jedwabną szatę; wielka kapłanka Bronach uważała, że wygląda przebiegle, a jego małe oczy są w stanie przeszyć każdego człowieka. Jego włosy były rzadkie i miał ostre rysy twarzy. Severan uważał, że jeżeli pokona buntowników, Meghren wróci do Orlais, zostawiając go na stanowisku namiestnika. Postanowił także zatrudnić Katrielę, orlezjańskiego szpiega, żeby oszukać armię Marica Theirina i zwabić ją w pułapkę pod Zachodnim Wzgórzem, gdzie książę miał zostać schwytany. Gdy plan się zmienił i zaczął uwzględniać śmierć Marica zamiast jego pojmania, Katriela uznała kontrakt za zerwany i ruszyła na pomoc przyszłemu władcy Fereldenu. Pułapka jednak częściowo odniosła sukces, ponieważ pozwoliła uśmiercić Renderona Guerrina – głównego dowódcę armii buntownika, Maricowi udało się jednak uciec i na nowo połączyć z resztą swojej armii. Ogłoszono, że książę cudem zmartwychwstał i otwarty bunt przeciw królowi Meghrenowi rozprzestrzenił się już na cały Ferelden. Niedługo później Katriela postanowiła skonfrontować się z magiem w cztery oczy i całkowicie zerwać kontrakt. Severan uważał, że umowa zawarta między nim a bardką nie może zostać unieważniona, dopóki nie wykona swojego zadania. Elfka mogła zabić maga na miejscu, jednak jej honor uniemożliwił spełnienie tego czynu. Umowa została zerwana wraz ze zmianą planu – zamiast morderstwa, wybrała otrucie Severana, nakładając truciznę na klamkę, którą mag dotknął wchodząc do pomieszczenia, w którym oboje się spotkali. Substancja nie zabiła jednak mężczyzny, a jedynie umożliwiła elfce ucieczkę. Ostatecznie poradziła Severanowi, żeby ten odszedł z Fereldenu zanim jego powiązanie z królem doprowadzi do jego klęski.

Podczas bitwy nad rzeką Dein Maric udał się do Denerim, gdzie znalazł i skonfrontował się z magiem w jego własnym namiocie. Severan poniósł śmierć z ręki przyszłego króla, a zabicie maga umożliwiły instrukcje zostawione księciu przez Katrielę. W rezultacie Meghren został pozbawiony swojego najbliższego sługi.

CiekawostkiEdytuj

  • Severan często doradzał królowi Meghrenowi lepsze traktowanie miejscowych, dzięki czemu rebelia już dawno zostałaby stłumiona.
  • Maga obchodziła jedynie władza, własne korzyści i nie interesował się losem Fereldenu.
  • Należał do ludzi ambitnych, dzięki czemu zyskał stanowisko doradcy.
  • Nie znosił matki Bronach.
  • Uchodził za nieprzystojnego mężczyznę, a jedyny komplement dotyczący wyglądu uzyskał od prostytutki, którą ostatecznie otruł.