FANDOM

Rytuał Morrigan – zadanie główne pojawiające się w grze Dragon Age: Początek, mające znaczący wpływ na wynik walki Strażnika z arcydemonem w finale zadania Quest-Początek Ostateczna bitwa.

Przydział Edytuj

Po tym, jak Riordan mówi Strażnikowi i Alistairowi/Loghainowi o tym, że w celu zabicia arcydemona któryś z nich musi poświęcić swoje życie, Strażnik udaje się do sypialni. Zastaje tam Morrigan, która proponuje mu przeprowadzenie rytuału, dzięki któremu Szary Strażnik, który zada ostateczny cios, nie umrze.

Opis przejścia Edytuj

Całe zadanie zrealizowane jest w formie dialogu i przerywnika filmowego. W początkowym etapie Morrigan wyjaśnia Strażnikowi, na czym polega rytuał, skąd się o nim dowiedziała i jakie wiążą się z nim konsekwencje. Rytuał polegać ma na spłodzeniu dziecka, które przyjmie duszę arcydemona, kiedy ten zginie z rąk Szarego Strażnika będącego ojcem. Możliwe są następujące rozwiązania zadania:

  • Jeżeli grywalna postać jest mężczyzną, może we własnym zakresie przeprowadzić rytuał z Morrigan. Nie jest do tego wymagane uprzednie nawiązanie z nią romansu.
  • Jeżeli grywalna postać jest kobietą albo mężczyzną, który nie chce przeprowadzać rytuału samemu, może spróbować namówić do tego Alistaira/Loghaina. W tym celu należy wrócić do komnaty dla gości i poinformować ich o tym, a następnie donieść Morrigan o wyniku rozmowy.

Rezultat Edytuj

  • Jeżeli Strażnik nie zgodził się na przeprowadzenie rytuału, Morrigan natychmiast opuszcza drużynę i nie będzie dostępna podczas zadania Quest-Początek Ostateczne starcie.
  • Jeśli odprawiono rytuał, Szary Strażnik, który spłodził z Morrigan dziecko, nie umiera po zadaniu śmiertelnego ciosu arcydemonowi.
  • Jeśli arcydemona zabije Strażniczka bądź Alistair/Loghan niebędący ojcem dziecka, giną oni po zadaniu ciosu.
  • Jeżeli Strażnik lub Strażniczka znajduje się w związku z Zevranem, Lelianą lub Alistairem, Morrigan wspomni, że są oni jednym z powodów, dla którego warto odprawić rytuał i przeżyć. Jeśli Strażnik romansuje z Morrigan, powie ona, że jego przeżycie jeszcze bardziej skłania ją ku odprawieniu rytuału.
  • Odprawienie rytuału przez Strażnika nie ma wpływu na romans z Zevranem lub Lelianą, jeżeli znajduje się on w związku z którąś z tych postaci.
  • Bez względu na to, czy odprawiono rytuał, grywalna postać zostaje ogłoszona Bohaterem Fereldenu, nawet jeżeli arcydemona zabił Alistair/Loghain i poniósł przy tym śmierć.
  • Zadanie pozwala odblokować sześć osiągnięć:
    • „Mroczna obietnica” – za odprawienie rytuału
    • „Najwyższa ofiara” – za odmówienie rytuału i poświęcenie własnego życia
    • „Bohater Strażników” – za pozwolenie Alistairowi na zabicie arcydemona i poniesienie przy tym śmierci
    • „Odkupiciel” – za pozwolenie Loghainowi na zabicie arcydemona i poniesienie przy tym śmierci
    • „Perfekcjonista” – za poznanie wszystkich czterech zakończeń gry
    • PS3 „Ostateczna nagroda” – za zdobycie wszystkich osiągnięć
  • W Dragon Age: Inkwizycja:
    • Jeżeli odprawiono rytuał, Morrigan wraz ze swoim synem – Kieranem – pojawi się w Podniebnej Twierdzy. Jego obecność w znaczącym stopniu wpływa na przebieg sporu Morrigan z Flemeth i potencjalnie może mieć daleko idące konsekwencje dla fabuły kolejnych gier.
    • Jeżeli w Inkwizycji to Alistair jest Szarym Strażnikiem, z którym skontaktował się Hawke, podczas zadania Quest-DAI Oto jest otchłań Inkwizytor może zapytać go o miejsce pobytu Bohatera Fereldenu. Alistair odpowie, że ten w noc przed bitwą zrobił coś, przez co „kroczy mroczną ścieżką”.

Błędy Edytuj

  • Pc PS3 X360 Podczas rozmowy z Alistairem, wspomina on o tym, że ma zostać królem Fereldenu, bez względu na to, jaka decyzja w jego sprawie zapadła podczas zjazdu możnych.
  • Pc Jeśli Wynne opuści drużynę, Alistair zniknie po zjeździe możnych, nawet jeżeli ma zostać królem. Niedostępny stanie się również Loghain, co uniemożliwi wykonanie zadania postaci kobiecej.