Dla romansów z innych części , zobacz Romans (Początek) i Romans (Dragon Age II).

W Dragon Age: Inkwizycja Inkwizytor może wdać się w romans niezależnie od płci i rasy – zarówno z towarzyszami, jak i doradcami. W sumie dostępnych jest osiem opcji romansowych, czyli dwa razy więcej niż w Dragon Age: Początku. Po raz pierwszy pojawiają się restrykcje rasowe – romans z Cullenem nawiązać można ludzką kobietą lub elfką, a z Solasem wyłącznie elfką. Dla elfickiej Inkwizytorki dostępnych jest w sumie sześć potencjalnych romansów, dla ludzkiej Inkwizytorki pięć, z kolei dla wszystkich pozostałych Inkwizytorów cztery.

Romanse[edytuj | edytuj kod]

Tylko dla mężczyzn
Kasandra - Ikona Romansu.png
Kasandra Pentaghast
Dorian - Ikona Romansu.jpg
Dorian
Bohaterka Orlais i lojalna Poszukiwaczka Prawdy. Dumny mag z Imperium Tevinter.
Tylko dla kobiet
Blackwall - Ikona Romansu.png
Blackwall
Sera - Ikona Romansu.png
Sera
Szary Strażnik z Orlais. Elficka łotrzyk i członkini Przyjaciół Rudej Jenny.
Dla obu płci
Józefina - Ikona Romansu.png
Józefina Montilyet
Żelazny Byk - Ikona Romansu.png
Żelazny Byk
Antivańska doradczyni ds. dyplomacji. Jednooki najemnik qunari.
Dla kobiet o określonej rasie
Cullen - Ikona Romansu.jpg
Cullen
Solas - Ikona Romansu.png
Solas
Rycerz-kapitan zakonu templariuszy. Jest opcją romansową jedynie dla człowieka i elfa. Elficki apostata i ekspert od Pustki. Jest opcją romansową jedynie dla elfki.

Nawiązanie romansu[edytuj | edytuj kod]

Inkwizytor może flitować ze wszystkimi dostępnymi dla niego opcjami romansowny (i kilkoma nieromansowymi) wedle uznania. U większości postaci pojedynczy flirt nie oznacza rozpoczęcia romansu – wyjątkiem jest Blackwall, z którym romans rozpoczyna się już w momencie wybrania pierwszej opcji flirtu po dotarciu do Podniebnej Twierdzy. W przypadku pozostałych postaci, wybieranie opcji flirtu oraz opcji dialogowych opisanych jako rozpoczęcie związku nie blokuje możliwości flirtowania i romansowania z pozostałymi. Dzięki temu Inkwizytor może romansować ze wszystkimi dostępnymi potencjalnymi ukochanymi. Może być to przydatne, ponieważ niektóre opcje romansowe zwiększają poparcie u określonych postaci.

Związek oficjalnie rozpoczęty zostaje w trakcie powiązanych z opcjami romansowymi zadań. Jeżeli w ich trakcie Inkwizytor wyrazi zainteresowanie postacią, staje się ona oficjalnie jego partnerką lub partnerem, uniemożliwiając wejście w relację z inną postacią. Chociaż opcje flirtu w dalszym ciągu będą dostępne, postacie odrzucą zaloty stwierdzając, że Inkwizytor jest już z kimś związany. W celu nawiązania nowego romansu Inkwizytor musi najpierw zakończyć trwający – raz zakończonego związku nie można rozpocząć na nowo.

Inne opcje[edytuj | edytuj kod]

Poza pełnoprawnymi romansami, Inkwizytor może flirtować lub odbyć stosunek seksualny z kilkoma innymi postaciami:

  • Vivienne – można z nią flirtować, jednak zawsze odrzuci zaloty Inkwizytora
  • Lace Harding – po dotarciu na nowy obszar można z nią flirtować, co będzie skutkowało tym, że podejdzie do Inkwizytora w Podniebnej Twierdzy i zapyta o jego intencje. Ten może wyznać, że coś do niej czuje lub odpowiedzieć, że była to niewinna zabawa. Jeżeli Inkwizytor wyzna uczucia Harding, rozpoczną oni związek, zmieni się też ich powitania. Gdy Inkwizytor nawiąże romans z inną postacią, jego relacje z Harding na powrót staną się czysto zawodowe.
  • Podczas zadania Józefiny Quest-DAI.png Los spotkał ich smutny Inkwizytor może uwieść Ballise, żeby przekonać ją do przywrócenia du Paraquette’om statusu szlacheckiego.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Cullen i Solas stali się opcjami romansowymi dopiero w późniejszym etapie gry. Ze względu na problemy z animacjami Żelazny Byk początkowo miał być dostępny jedynie dla człowieka i qunari. W grze miał się nawet pojawić dialog, w którym Byk tłumaczy, czemu nie można z nim romansować, jednak z czasem problem udało się rozwiązać.