FANDOM

Remilleorlezjański mag, pierwszy zaklinacz z twierdzy Kinloch na początku Wieku Smoka, a zarazem jeden z sojuszników Architekta.

UdziałEdytuj

W Denerim przedstawia królowi Maricowi Theirinowi grupę Szarych Strażników dowodzonych przez komendant Genevieve. Nad Fereldenem ciążyła wówczas groźba rozpoczęcia nowej Plagi. Przez całą audiencję u króla, Remille był bardzo poddenerwowany i prosi Marica, żeby uznał przedstawioną sprawę za poważną. Ostatecznie władca zgodził się zaprowadzić grupę Szarych Strażników do thaigu Ortana, ale wcześniej odwiedzili również twierdzę Kinloch. Podczas ceremonii Remille wręczył wędrowcom magiczne brosze, chroniące przed możliwością wyczucia przez mroczne pomioty. Król Maric otrzymał również kilka rzadkich mikstur, mających pozwolić mu oprzeć się skażeniu. Gdy ceremonia nadal trwała, Duncan zwiedził pozostałą część twierdzy Kinloch. W końcu dotarł także do pokoju pierwszego zaklinacza, gdzie znalazł jego ukryty sztylet.

Gdy królowi Maricowi wraz z przyjaciółmi udało się uciec z Głębokich Ścieżek, drużyna została pojmana przez Remille’a i zaprowadzona ponownie do twierdzy Kinloch. Na miejscu okazało się, że Orlezjanie przeprowadzili zamach i przejęli wieżę, ujawniony został również sojusz pomiędzy magami a Architektem. Remille został częścią planu, gdy po raz pierwszy spotkał inteligentnego mrocznego pomiota w Pustce. Wraz z nim dążył do skażenia Thedas, co pozwalało mu korzystać z magii Architekta. Na jaw wyszło także, że magiczne broszę przyśpieszały skażenie płynące w krwi Szarych Strażników i pozwalały inteligentnemu mrocznemu pomiotowi wyczuć drużynę na Głębokich Ścieżkach. Kiedy niedługo później Loghain Mac Tir przypuścił atak na twierdzę Kinloch, Remille rozkazał Orlezjanom zorganizować obronę i nikogo nie wpuszczać do wieży.

Po tym jak Bregan zaatakował Architekta, Remille wykorzystał okazję i zdradził swoich sojuszników. Wspomniał, że wcześniej planował stworzenie zaklęć, które pozwoliłyby rozsiać zarazę na Thedas. Zrezygnował z tego planu, ponieważ uzyskał już wystarczającą wiedzę na temat magii Architekta i uwięził w twierdzy króla Marica. Gdy drużyna uwolniła się, Remille walczył z Fioną, którą pokonał w pojedynku. Duncan szybko jednak zainterweniował i za pomocą sztyletu należącego do samego maga zdołał przebić się przez magię Remille’a i zabić go.

CiekawostkiEdytuj

  • Loghain nazwał maga „lizusem”.
  • Mag ukrywał mahoniowo czarny sztylet w kasetce zawiniętej prześcieradłami, na dnie szafy. Broń wyglądała jakby była stworzona ze szkła lub kryształu. Rękojeść zdawała się być ozdobiona wzorami, które łączyły się na głowicy w kształt paszczy ryczącego smoka.
  • Remille pragnął uzyskać władzę nad całym Thedas.