FANDOM

Razikale, nazywana również Smokiem Tajemnic – jedna z siedmiu Dawnych Bogów, starożytnych smoczych bytów, które wedle powszechnych wierzeń zostały uwięzione przez Stwórcę w podziemnych więzieniach za próbę odebrania mu wyznawców.

Podobnie jak pozostali Dawni Bogowie, czczona była w starożytnym Imperium Tevinter jako olbrzymi smok posiadający wielkie moce. Poświęcone jej świątynie znajdowały się m.in. w Minratusie (obecnie przekształcona na siedzibę Kręgu Maginów[1]) oraz w Kotlinie Mroźnego Grzbietu, na obszarze znanym jako Rubież Razikale. Dawni Tevinterczycy wierzyli, że Smok Tajemnic błogosławi ludziom poprzez wody Jeziora Kalenhad[2], wiązano z nią również konstelację Eluvia.

Podobnie jak pozostali Dawni Bogowie, Razikale namawiała siedmiu magistrów starożytnego Imperium Tevinter, żeby weszli do Złotego Miasta i strącili z tronu Stwórcę. Podczas rozmów ze swoim wielkim kapłanem[3], używającym pseudonimu „Augur Tajemnic”, przekonała go do tego pomysłu[4].

Razikale nie została jeszcze spaczona przez mroczne pomioty, jednak po zabiciu Urthemiela i zakończeniu Piątej Plagi wydaje się, że będzie kolejnym Dawnym Bogiem przemienionym w arcydemona. Podczas wojny z Przedwiecznym przez pewien czas bardzo szeroko rozpowszechnione było przekonanie, że smok czerwonego lyrium był Razikale w formie arcydemona.

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Dragon Age: The World of Thedas Volume 1, s. 78
  2. Ikona kodeksu DAP Kodeks: Jezioro Kalenhad
  3. Biorąc pod uwagę, że Razikale była płci żeńskiej, a według Doriana Pavusa do syderycznych magistrów należały również kobiety, niewykluczone, że to właśnie temu Dawnemu Bogu jako jedynemu służyła wielka kapłanka, jednak jak dotąd nic w serii Dragon Age nie potwierdza tych przypuszczeń.
  4. Dragon Age: The World of Thedas Volume 1, s. 58-57
Mroczne pomioty
Plagi Pierwsza · Druga · Trzecia · Czwarta · Piąta
Stworzenia Pospolite Arcydemony · Dzieci · Emisariusze · Genloki · Ghule · Hurloki · Matki lęgu · Ogry · Wrzeszczoty
Siedmiu Architekt · Koryfeusz
Dawni Bogowie Dumat · Zazikel · Toth · Andoral · Urthemiel · Razikale · Lusacan
Zobacz też Czerwone lyrium · Głębokie Ścieżki · Legion Umarłych · Skażenie · Szarzy Strażnicy