FANDOM

Rada Heroldów – ciało polityczne, którego celem jest rozstrzyganie wszelkich sporów dotyczących tytułów wśród szlachty Orlais.

Charakterystyka Edytuj

Chociaż stosowanie tytułów i herbów szlacheckich zostało zakazane przez cesarza Kordillusa Drakona I na początku Wieku Boskiej[1], orlezjańska szlachta, która przyzwyczaiła się do nich na przestrzeni wieków, nie zamierzała tak łatwo z nich rezygnować. Doprowadziło to do tego, że przez następne kilkaset lat szlachcice prowadzili spory, mające na celu dowiedzenie ich pochodzenia, powiązań i praw do dziedziczenia. Sytuację dodatkowo pogorszyły rządy cesarza Reville’a, który nadawał swoim poplecznikom nowe tytuły. Kiedy zmarł, a władzę przejął jego syn Judicael I, chaos polityczny wywołany przez Szalonego Cesarza doprowadził do śmierci brata Judicaela, Etienne’a II. Młody cesarz założył wtedy Radę Heroldów, której celem było ostateczne rozstrzyganie sporów dotyczących tytułów i praw, w tym również praw do tronu[2].

Kiedy cesarz Florian zmarł w roku 9:19 Smoka nie wyznaczając następcy, zadaniem Rady stało się wybranie nowego władcy. Chociaż pierwszeństwo do tronu miał Gaspard de Chalons, najstarszy żyjący wnuk Judicaela, cesarzową została jego najmłodsza wnuczka i kuzynka Gasparda Celene Valmont, dopuszczająca się politycznych machinacji mających zagwarantować jej władzę[3].

Udział Edytuj

Członkowie Rady Heroldów są obecni podczas rozmów pokojowych w Pałacu Zimowym. Inkwizytor może porozmawiać z kilkoma z nich, w tym z markizą Mantillon i z księciem Germainem de Chalonsem. Część członków Rady przebywa w dolnym ogrodzie.

Jeżeli Inkwizytor zaprosi do tańca wdowę Mantillon, po zakończeniu spotkania przy stole narad dostępna stanie się dodatkowa operacja.

Do momentu swojej śmierci na czele Rady Heroldów stał książę Bastien de Ghislain, kochanek Vivienne. Następnie stanowisko to przejął jego syn, Laurent.

Członkowie Edytuj

W Radzie Heroldów zasiada siedmioro członków, wywodzących się z najstarszych i najpotężniejszych rodów szlacheckich w Orlais. Członkostwo w Radzie wydaje się być dziedziczone. Obecnymi członkami Rady są[4]:

  • markiza Mantillon
  • książę Cyril de Montfort
  • markiz Etienne de Chevin
  • hrabia Lothair Doucy
  • hrabina Solange Montbelliard
  • książę Laurent de Ghislain
  • książę Germain de Chalons

Ciekawostki Edytuj

  • Według markizy Mantillon, książę Cyril jest najmłodszym członkiem Rady, na którego najłatwiej wpłynąć, podczas gdy książę Germain jest najstarszy[4].

Przypisy

  1. Ikona kodeksu DAP Kodeks: Cesarstwo Orlais
  2. Ikona kodeksu DAP Kodeks: Rada Heroldów
  3. Informacje te poznać można podczas rozmów z gośćmi na przyjęciu w Pałacu Zimowym.
  4. 4,0 4,1 Informacje te poznać można wykonując szereg operacji „Taniec z wdową”, jeżeli w Zimowym Pałacu Inkwizytor zatańczył z markizą Mantillon.