Powrót do Ostagaru - zadanie poboczne pojawiające się w dodatku Powrót do Ostagaru do Dragon Age: Początek.

Tło[]

Gdy dodatek zostanie zainstalowany, w dzienniku pojawi się misja Quest-Początek Królewski powiernik. Wpis sugeruje, aby poszukać ocalałego z wydarzeń w Ostagarze, który znajduje się w nowej lokacji oznaczonej jako ziemie banna Lorena. Po rozmowie z powiernikiem, Elriciem Maraigne'm, Strażnik znów będzie miał możliwość wyruszenia do Ostagaru przy użyciu mapy świata.

Notka: Towarzysze, którzy mieli swój udział w bitwie pod Ostagarem - Alistair, Wynne i Loghain - będą mieli również kilka dialogów w trakcie trwania misji, z tego powodu warto ich ze sobą zabrać (w trakcie zadania - Królewski powiernik - Alistair będzie silnie nalegał, aby zabrać jego i Wynne, jednak nie jest to obowiązkowe). Pies również ma tutaj pewną rolę. Sten, Leliana i Zevran mają pojedynczą kwestię dialogową po odnalezieniu ostrza Marica. Oghren będzie miał coś do powiedzenia, tylko jeśli jest jedynym obecnym członkiem drużyny. Z kolei jeśli Loghain jest jedynym towarzyszem w drużynie, po wypowiedzeniu przez niego swojego dialogu, Morrigan przemówi, mimo iż nie jest obecna.

Opis przejścia[]

Map-ReturnToOstagar-Ostagar

Ostagar po powrocie Strażnika

Ostagar[]

Drużyna wkroczy do lokacji przez bramę na zachodzie prowadzącą dawniej do obozu wojennego. W trakcie eksploracji ruin i zmierzania do wieży Ishal na wschodzie, Strażnik napotka kilka grup mrocznych pomiotów, których przywódcy pozostawią po sobie części zbroi Cailana: napierśnik, rękawice, nagolenniki oraz tarczę. Ostrze Marica jest przechowywane w królewskiej skrzyni. Hełm Cailana nie znajduje się w tej części Ostagaru.

  • Jeśli nie ukończono wcześniej zadania Quest-Początek Głodny dezerter, blisko miejsca przybycia wśród przewróconych klatek będą leżały zwłoki więźnia, z których można zabrać klucz do skrzyni magów. Przedmiot ten otwiera ową skrzynię zawierającą taki sam łup, jak w przypadku otwierania jej po wyżej wymienionym zadaniu, a także dodatkowo spaczony kostur magistra. Jeśli otwarto skrzynię w trakcie pierwszej wizyty w Ostagarze, nie będzie możliwe uczynienie tego ponownie (klucza nie będzie można znaleźć).
  • Jeśli zabito psa przed bitwą pod Ostagarem lub kazano mu uciekać na opuszczonej farmie na drodze między chatą Flemeth i Lothering, w pobliżu psiarni nastąpi przerywnik filmowy, gdzie ponownie nastąpi okazja do przyłączenia psa do drużyny.
  • Należy udać się w stronę rady wojennej i dawnego obozu magów, gdzie Elric schował klucz do królewskiej skrzyni.
  • Dalej trzeba skierować się w stronę namiotu Cailana i otworzyć jego kufer. Znajdują się w nim dwa ważne przedmioty - ostrze Marica oraz tajna korespondencja odblokowująca wpisy: Ikona kodeksu DAP Kodeks: Dokumenty Cailana - Strona 1 z 3, Ikona kodeksu DAP Kodeks: Dokumenty Cailana - Strona 2 z 3 oraz Ikona kodeksu DAP Kodeks: Dokumenty Cailana - Strona 3 z 3.
  • Udając się na południowy-zachód od obozowiska magów, nastąpi atak wilkow Plagi, dwóch genloków i przodownika hurloków.
  • Następnie należy przejść przez most na wschodnią część Ostagaru. Po drodze można będzie znaleźć ciało Cailana, do którego trzeba wrócić później. Najpierw należy oczyścić z pomiotów wschodnią część lokacji i wejść do wieży Ishal.

Wieża Ishal[]

Map-ReturnToOstagar-TowerofIshal

Wieża Ishal

Notka: Na najbardziej wysuniętym na prawo punkcie lokacji znajduje się wyjście do mapy świata. Zalecany jest w tym momencie powrót do obozu drużyny i pozbycie się niepotrzebnych przedmiotów przed wejściem do wieży Ishal.
  • Na początku należy przebić się przez wojowników hurloków i ogra. Jeśli będzie się trzymać drużynę w pierwszym pomieszczeniu, a jednego towarzysza umieści się w drzwiach, wtedy wrogowie powinni atakować pojedynczo. Gdy większość przeciwników polegnie, można także przyciągnąć uwagę ogra.
  • Na ostatnim piętrze w podłodze będzie znajdowała się dziura. Trzeba się przez nią przedostać do tuneli mrocznych pomiotów, gdyż pozostała część wieży została zabarykadowana.

Tunele mrocznych pomiotów[]

Darkspawn tunnels map dao

Tunele mrocznych pomiotów

  • Należy przejść przez wszystkie korytarze, walcząc po drodze z pomiotami i skażonymi pająkami.
  • Na końcu drogi będzie znajdowało się przejście na pole bitwy.

Pole bitwy[]

  • Na drużynę czeka finałowa walka z ożywionym ogrem (boss) oraz genlokiem nekromantą. Dodatkowo, mag powoła do pomocy grupę dziesięciu szkieletów. Mimo że nieumarli powstają z zamrożonych ciał, po zaczarowaniu nie są odporni na zimno. Zabicie nekromanty spowoduje również śmierć pozostałych przeciwników, jednak nie otrzyma się za nich żadnego doświadczenia.
  • Po walce należy powrócić do tuneli, gdzie nastąpi przerywnik filmowy. 

Ciało Cailana[]

W tym momencie istnieją trzy opcje dotyczące postąpienia ze zwłokami króla: urządzić pogrzeb przez podpalenie, rzucić na pożarcie wilkom lub pozostawić ciało tam, gdzie jest. Obecni członkowie drużyny pochwalą lub potępią decyzję bohatera, zależnie od tego, jaka ona będzie:

Pogrzeb Wilki Opuszczenie króla
Appr Heart Alistair się zgadza (+7) DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-10) DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-10)
Appr Heart Leliana się zgadza (+2) Appr Heart Leliana się zgadza (+2) DisAppr Heart Leliana się nie zgadza (-3)
DisAppr Heart Morrigan się nie zgadza (-3) Appr Heart Loghain się zgadza (+4) DisAppr Heart Loghain się nie zgadza (-3)
DisAppr Heart Loghain się nie zgadza (-5) DisAppr Heart Wynne się nie zgadza (-3) DisAppr Heart Sten się nie zgadza (-3)
Appr Heart Sten się zgadza (+2) DisAppr Heart Zevran się nie zgadza (-3) DisAppr Heart Wynne się nie zgadza (-10)
Appr Heart Wynne się zgadza (+4) Appr Heart Morrigan się zgadza (+2) DisAppr Heart Morrigan się nie zgadza (-3)
DisAppr Heart Zevran się nie zgadza (-3) Appr Heart Oghren się zgadza (+2) Appr Heart Zevran się zgadza (+2)
Appr Heart Oghren się zgadza (+2)

Ważne przedmioty[]

  • Napierśnik Cailana - zwłoki generała hurloków
  • Rękawice Cailana - zwłoki stratega hurloków
  • Nagolenniki Cailana - zwłoki hurloka-wędrowca
  • Hełm Cailana - zwłoki genloka nekromanty
  • Tarcza Cailana - zwłoki przodownika hurloków
  • Spaczony kostur magistra - skrzynia magów (tylko jeśli nie otwarto jej przy pierwszej wizycie w Ostagarze po zadaniu Quest-Początek Głodny dezerter)
  • Sztylet Duncana - ożywiony ogr
  • Miecz Duncana - ożywiony ogr
  • Uprząż ognistego kamienia - martwy mabari
  • Kielich Dołączenia - prezent; w miejscu, gdzie odbył się rytuał Dołączenia
  • Klucz do skrzyni magów - zwęglone zwłoki
  • Klucz do królewskiej skrzyni - skrytka Elrica
  • Ostrze Marica - królewska skrzynia
  • Bryłkomiazg - stojak na broń w wieży Ishal
  • Ochronne rękawice - drewniana skrzynia
  • Tajna korespondencja - królewska skrzynia
  • Barwy wojenne szybkonoga - martwy mabari

Przeciwnicy[]

  • Wilk Plagi
  • Wojownik genloków
  • Łotrzyk genloków
  • Genlok
  • Kowal genloków (elita)
  • Genlok nekromanta (elita)
  • Hurlok
  • Wojownik hurloków
  • Hurlok alfa (elita)
  • Emisariusz hurloków (elita)
  • Generał hurloków (elita)
  • Strateg hurloków (elita)
  • Hurlok-wędrowiec (elita)
  • Przodownik hurloków (elita)
  • Ogr
  • Ożywiony ogr (boss)
  • Powolny trup
  • Powolny szkielet
  • Wrzeszczot