Dragon Age Wiki
Advertisement

Ujarzmiamy szalejącą w nas furię, pielęgnujemy ją, a następnie uwalniamy, by pozostać na polu bitwy, aż ostatni z przeciwników padnie martwy.

Przywódca Popielnych Wojowników, Dragon Age: Początek

Popielni Wojownicy – elitarna grupa fereldeńskich wojowników, których nieodłącznymi towarzyszami w boju są ogary mabari.

Charakterystyka[]

Grupa zrzesza pobożnych wojowników, którzy walczą nie tylko dla zapłaty, lecz również w imię sprawy, którą uznają za słuszną. Z tego też względu bywają powszechnie podziwiani przez Fereldeńczyków i traktowani są przez nich jak bohaterowie.

Popielni wojownicy malują siebie kaddisem, by w ten sposób ukryć swój zapach. Psy również są w ten sposób ozdabiane, dzięki czemu wiedzą, kto jest wrogiem, a kto przyjacielem na polu bitwy[1].

Dołączenie[]

Mimo prestiżu, jaki otacza popielnych wojowników, niewiele osób decyduje się na dołączenie do nich. Przynależność nie niesie ze sobą bogactwa ani chwały dla pojedynczego wojownika – tę zdobywa cała grupa. Do Popielnych bardzo często dołączają byli przestępcy, chcący odkupić swoje winy. W momencie przyłączenia się, ich dawna osobowość zostaje zapomniana, „usunięte zostają wszelkie ślady ich dawnego życia – kontakty zerwane, małżeństwa anulowane, a świadectwa narodzin wymazane”.

Szkolenie[]

Metody treningu pochodza z czasów, gdy Luthias Krasnoludzki Syn opanował sztukę wywoływania szału bitewnego, z której to umiejętności słynęły ówczesne krasnoludy. Członkowie organizacji zmodyfikowali ją jednak w taki sposób, by móc wykorzystać w walce ogary mabari.

Częścią szkolenia popielnych wojowników jest skupienie się na przekonaniu, że wojownik powinien „zginąć” przed walką, w przeciwnym razie śmierć może zastać go nieprzygotowanym. Otrzymują również trening w tropieniu.

Jak twierdzą sami popielni wojownicy, metody ich treningu przekazują sobie od czasów Luthiasa Krasnoludzkiego Syna – pierwszego, któremu udało się ujarzmić szał bojowy krasnoludów. Popielni trzymają ów szał w sobie, pielęgnują go i czerpią z niego, co sprawia, że nie mogą polec, dopóki nie zabiją wszystkich swoich wrogów.

Popielni Wojownicy znani są również z tego, że walczą u boku mabari. Darzą ogary tak wielkim zaufaniem, że powierzają im własne życie, tak samo jak ogary im. Walczą z nimi ramię w ramię, z reguły stając się towarzyszami na całej życie. Widok i zapach popielnych wojowników walczących wraz ze swoimi psami uznawany jest za legendarny.

Historia[]

W roku -355 Starożytności rozegrała się bitwa pod Czerwonymi Kaskadami, w której starli się ze sobą Alamarri, dowodzeni przez Luthiasa Krasnoludzkiego Syna, oraz Awarowie pod przywództwem królowej Morrighan’nan. Chociaż oboje przywódców uznawano za niepokonanych, zabili się nawzajem podczas bitwy. Niedługo później powstali Popielni Wojownicy, których celem było uczczenie pamięci o Luthiasie.

Pod koniec Starożytności przywódcą Popielnych Wojowników był Gelgenig, który podczas starć z Chasyndami doświadczył wizji Andrasty. Zaczął wtedy głosić wiarę w Stwórcę, czym przyczynił się do jej umocnienia tam, gdzie nie udało się to Andraście. Od tamtego czasu popielni wojownicy są żarliwymi andrastanami, nie należą jednak do Zakonu, który powstał dopiero po tych wydarzeniach, i nie uznają Pieśni Światła.

W przeszłości popielni opowiedzieli się po stronie króla Kalenhada Theirina podczas zjednoczenia Fereldenu i do dziś uznawani są za „ludzi króla”.

Udział[]

Nie mamy czasu na jałowe pogaduszki.

Popielni Wojownicy pojawiają się w Ostagarze, gdzie dołączyli do króla Cailana Theirina, żeby wspomóc go w walce z mrocznymi pomiotami. Jeżeli Strażnik jest elfem, okażą mu niemal zerowy szacunek, jeśli człowiekiem, będą neutralni, zaś jeśli jest krasnoludem, okażą mu szacunek i będą wobec niego znacznie bardziej uprzejmi.

Większość popielnych, którzy dołączyli do Cailana, prawdopodobnie zginęła podczas bitwy. Po dotarciu do Lothering Strażnik może podsłuchać jednak rozmowę grupy bandytów wspominających, że przed chwilą przez okolicę przeszło kilku rannych popielnych.

Członkowie[]

Zobacz też[]

Przypisy

Advertisement