Piotin Aeducan - wybitny, krasnoludzki wojownik wywodzący się z rodu Aeducan w Orzammarze, a także kuzyn Bhelena AeducanaTriana Aeducana oraz Strażnika, będącego krasnoludzkim szlachcicem.

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Piotin był synem siostry króla Endrina Aeducana, znanym z niesłychanej waleczności, którą prezentował w czasie potyczek. W ten sposób zdobył przydomek "rogi mojej armii" od księcia Triana Aeducana. Krasnolud należał również do berserkerów przez co cieszył się sławą na arenie w Orzammarze. Jego fan nazywał go "siłą natury". Według lorda Darvianaka Vollneya, Piotin nie zawsze walczył w tej samej drużynie, ponieważ gdyby coś mu się stało zespół byłby w poważnych tarapatach.

Udział[edytuj | edytuj kod]

Dragon Age: Początek[edytuj | edytuj kod]

Jeżeli Strażnik wspiera lorda Pyralla Harrowmonta w drodze do objęcia tronu, wówczas Piotnin zmierzy się z nim na arenie w ostatniej rundzie. Krasnolud występuje także w walkach niezależnych. Na arenie Strażnik przeciwko męzczyźnie może wykorzystać Bazyla Harrowmonta oraz Gwiddona o ile uprzednio zostaną przekonani do udzielenia pomocy. Dobrą strategią jest pozostawienie Piotina jako ostatniego, walczącego przeciwnika, poniważ posiada wysoki współczynnik obrony oraz życia, przez co trzeba poświęcić mu więcej czasu.

Po objęciu władzy przez Harrowmonta, próba nawiązania rozmowy z pokonanym wojownikiem spowoduje walkę z nim oraz jego drużyną. Po walce ciało Piotina będzie zawierać więcej niż 3suweren.

Piotin Aeducan w Heroes of Dragon Age