Dragon Age Wiki
Advertisement

Poznałam ból i miłość, strach i nadzieję, całą radość życia.

— Pani Lasu, Dragon Age: Początek

Pani Lasu znana również jako Chory Kieł – duch zamieszkujący ciało białego wilka, a także postać występująca w Dragon Age: Początek oraz Heroes of Dragon Age.

Przeszłość[]

Chory Kieł powstał przez Zathriana, który przyzwał ducha i zaklął go w ciało wielkiego wilka. Rzucił w ten sposób klątwę na barbarzyńskie plemię ludzi, które niegdyś skrzywdziło dzieci opiekuna i doprowadziło do ich śmierci. Biały wilk zabijał ludzi lub zamieniał ich w wilkołaki.

Za każdym razem, gdy klan Zathriana przemierzał okolicę Lasu Brecilian, Pani Lasu próbowała się z nim skontaktować w sprawie klątwy, ale zawsze była ignorowana. Wobec tego, rozkazała wilkołakom zaatakować Dalijczyków, by zwrócić na siebie uwagę.

Udział[]

Pani Lasu negocjuje ze Strażnikiem chcąc odłożyć na bok szał wilkołaków. Przeprasza również za Szybkonoga twierdząc, że zmaga się ze swoją porywczą i gniewną naturą. Według Chorego Kła, Zathrian nie był do końca szczery względem Bohatera, ponieważ opiekun o wielu rzeczach wolałby nie mówić, a ponadto stworzył klątwę od której cierpią również Dalijczycy.

Duch opowiada Strażnikowi historię powstania klątwy i wskazuje powód, dla którego Zathrian stworzył klątwę. Pani Lasu pragnie jednak zakończyć konflikt raz na zawsze. Twierdzi, że na dzieciach Zathriana dopuszczono się strasznych zbrodni, lecz miało to miejsce bardzo dawno temu. Prosi Strażnika, by przyprowadził Zathriana, ponieważ chciałaby go przekonać do zdjęcia klątwy. Obiecuje wtedy przywołać Chorego Kła, ale też deklaruje ukrycie go, jeśli opiekun ponownie zignoruje prośbę.

Jeżeli Strażnik obrał stronę wilkołaków: Pani Lasu zwołuje wilkołaki i nakazuje im zaatakować Obóz Dalijczyków, czego skutkiem jest śmierć elfów. Pojawia się w Zamku Redcliffe przed ostateczną bitwą. Przychodzi również na pogrzeb Strażnika, jeżeli Bohater nie ocalił swojego życia.

Jeżeli Strażnik spróbował rozwiązać konflikt za porozumieniem stron: Pani Lasu prowadzi negocjacje z Zathrianem i wyjawia, że do zdjęcia klątwy potrzebna jest jego krew. Sama nie obawia się jednak swojego końca i udaje jej się przekonać opiekuna do swojej racji. Zathrian poświęca się i zdejmuje klątwę, a Pani Lasu przestaje istnieć.

Powiązane zadania[]

Galeria[]

Advertisement