Dragon Age Wiki
Advertisement

Azyl zniszczony przez najmroczniejsze widmo![]

Ponure wieści z Mroźnych Grzbietów. Sanktuarium pielgrzymów w Azylu, siedziba nowej Inkwizycji, zostało zniszczone. Nadal brak dokładnych informacji, ale wierzy się, że w ataku brał udział smok przypominający arcydemona. Pojawiają się obawy przed nową Plagą.

Gdy Zakon chyli się ku upadkowi, niektórzy martwią się, że zniszczenie Azylu może zwiastować rychły upadek Inkwizycji. Istnieje jednak nadzieja, gdyż doniesienia wskazują, że Herold Andrasty i dowódcy Inkwizycji przetrwali i znaleźli schronienie gdzie indziej.

— Obwoływacz Belinas

Szara Straż deklaruje poparcie dla Inkwizycji![]

Po zniszczeniu Świątyni Świętych Prochów i otwarciu Wyłomu, nie powiodły się próby odnalezienia Szarych Strażników. Dla wielu zniknięcie tego szlachetnego bractwa stanowiło kolejny zły omen. Jednak dzięki wysiłkom Inkwizycji, Szarzy Strażnicy powrócili. Wygląda na to, że zebrali się w fortecy Adamant na Zachodnim Podejściu. Według przedstawicieli Inkwizycji, Szarzy Strażnicy skupili się samodzielnym szukaniu rozwiązania kryzysu, w obliczu którego stanęło Thedas.

Po zebraniu się w fortecy Adamant, Szarzy Strażnicy i Inkwizycja zawarli sojusz, na mocy którego Szara Straż będzie wspierać Inkwizycję w wojnie z Koryfeuszem.

— Obwoływacz Belinas

Szarzy Strażnicy wygnani![]

Potwierdzono, że działalność Szarych Strażników w fortecy Adamant miała związek z magią krwi i wzywaniem demonów. Dlaczego to szlachetne bractwo odwróciło się od światła, możemy się tylko domyślać. Jednak dzięki siłom Inkwizycji niecne plany Strażników zostały pokrzyżowane. Inkwizytor (nazwisko) zarządził, że Szarzy Strażnicy zostaną wygnani z południowego Thedas za swoje zbrodnie.

Pytanie, które teraz wszyscy sobie zadają, to: „Co będzie, jeśli wróci Plaga?”

— Obwoływacz Belinas

Cesarz Gaspard de Chalons triumfuje![]

Wstrząsająca śmierć cesarzowej Celene w Halamshiral oznacza koniec wojny lwów i początek nowych rządów w Cesarstwie. Uzurpatorski, ale zgrabny zadek wielkiego księcia Gasparda de Chalons będzie od teraz spoczywał wygodnie na jedwabnych poduchach tronu Orlais.

— Obwoływacz Belinas

Cesarzowa Celene niepokonana![]

Cesarzowa Celene dowiodła ponad wszelką wątpliwość, że jest prawowitą władczynią. Uzurpatora, wielkiego księcia Gasparda de Chalons, spotkał w Halamshiral upadek, co oznacza koniec wojny lwów. Po pokonaniu Gasparda, rządy cesarzowej trwać będą dalej, niekwestionowane, i wprowadzi ona Orlais w złotą erę.

Chwała cesarzowej! Niechaj rządzi nam długo!.

— Obwoływacz Belinas

Inkwizycja maszeruje na Dzicz Arbor! Mnożą się pytania![]

Kilka dni temu wiele osób było świadkami niesamowitego widoku zgromadzonych oddziałów Inkwizycji wkraczających do Dziczy Arbor w południowej Dalii. Jednakże cele Inkwizycji pozostają pilnie strzeżoną tajemnicą. Wielu spekuluje, że Inkwizycja działa na podstawie informacji uzyskanych od lady Morrigan, dawnej doradczyni cesarzowej Celene i że jest na tropie pradawnego artefaktu elfów.

Co to oznacza dla walki z Koryfeuszem i dla przyszłości Thedas?

— Obwoływacz Belinas

Koryfeusz nie żyje, Inkwizycja zwycięża![]

Świętujmy! W ostatecznej bitwie stoczonej pod rozdartym niebem, Inkwizycja osiągnęła zwycięstwo nad wrogiem, magistrem pomiotów zwanym Koryfeuszem. Triumf ten cementuje potęgę Inkwizycji w całym Thedas. Dowodzona przez Inkwizytora, pokieruje w nadchodzących dniach losami świata. Ja, na ten przykład, chętnie przekonam, dokąd nas zaprowadzi.

W tej chwili Thedas jest bezpieczne. Jutro jednak to zupełnie inna historia”.

— Obwoływacz Belinas
Advertisement