FANDOM

Nalthur – wywodzący się z rodu Kardanów przywódca Legionu Umarłych, który dołączył do walki Fereldeńczyków przeciwko orlezjańskim okupantom. Jego zasługi zostały zapamiętane w Orzammarze.

UdziałEdytuj

Nalthur przypadkiem spotkał Marica Theirina i jego towarzyszy na Głębokich Ścieżkach. Drużyna kierowała się podziemną drogą prowadzącą na powierzchnię do Gwaren, została jednak zaatakowana przez mroczne pomioty, które uniemożliwiały dalszą wędrówkę. Nalthur wraz ze swoim oddziałem uratował drużynę od pewnej śmierci i niechętnie zaoferował swoją pomoc. Krasnolud zdziwił się, że Katriela rozpoznała Legion Umarłych. Wyjaśnił, że wyruszył szukać poległych towarzyszy broni. Ostatecznie, mimo protestu Loghaina Mac Tira, Maricowi udało się przekonać Nalthura, że drużyna nie ma złych zamiarów.

Wędrowcy zostali zaprowadzeni przez krasnoluda do obozu Legionu Umarłych. Ostatecznie Maric zdołał przekonać Nalthura do walki na powierzchni za swoją sprawę. Każdy legionista poległy na zewnątrz miał jednak zostać zwrócony Kamieniowi. Nalthur chciał także, żeby Orzammar dowiedział się o ich czynach. Po wyjściu z Głębokich Ścieżek, legioniści walczyli u boku Marica w drugiej bitwie o Gwaren oraz w bitwie nad rzeką Dein, mającą decydujący wpływ na wyzwolenie Fereldenu. Mimo wielkiego zwycięstwa powstańców, Nalthur i pozostali legioniści zginęli. Maric, już jako król, dotrzymał obietnicy i odwiedził Orzammar, gdzie za jego sprawą król Endrin Aeducan dowiedział się o wielkim czynie Legionu Umarłych.

CiekawostkiEdytuj

  • Narzekał na brak porządnego jedzenia.
  • Na posterunku poczęstował drużynę Marica potrawką z głębinowca.