Dragon Age Wiki
Advertisement

Nie chodzi o to, co wiesz, tylko kim jesteś.

— Naczelny Psiarz, Dragon Age: Początek

Naczelny Psiarz – główny opiekun ogarów mabari w Ostagarze, a także postać występująca w Dragon Age: Początek.

Udział[]

Naczelny Psiarz martwi się stanem zdrowia jednego z ogarów mabari, którego właściciel zginął w poprzedniej bitwie. Zwierzę skosztowało krwi mroczych pomiotów i zachorował. Mężczyzna nie chce stracić tak obiecującego okazu. Twierdzi, że tego rodzaju psy są najcenniejsze na świecie. Według niego, jedynym problemem jest to, że zwykle przywiązują się do jednego właściciela i bardzo trudno to zmienić. Prosi Strażnika, by spróbował założyć Psu kaganiec, bo tylko wtedy będzie mógł zaaplikować mu tymczasowe lekarstwo. Główny protagonista wykonuje zadanie z pozytywnym skutkiem.

Naczelny Psiarz zleca zadanie poboczne Quest-Początek Ogar mabari, od którego zależy dalszy los zwierzęcia. Mężczyzna zauważa, że istnieje pewne ziele, które może zwiększyć szansę przeżycia ogara. To kwiat rosnący na pobliskich bagnach w Głuszy Korcari. Następnie Naczelny Psiarz opisuje dokładnie wygląd rośliny i tłumaczy dlaczego sam nie może się udać po lek dla Psa. Na bagna mają wstęp tylko żołnierze, a oprócz tego, męzczyzna musi się również opiekować innymi ogarami.

Po dostarczeniu dzikiego kwiatu Naczelnemu Psiarzowi, mężczyzna stwierdza, że stan zdrowia Psa jest stabilny, ale nie uległ poprawie. Następnie tworzy maść z leczniczej rośliny i podaje ją ogarowi. Niedługo potem okazuje się, że Pies zdrowieje. Mężczyzna proponuje dać Psu dzień lub dwa na odzyskanie pełni sił. Sugeruje również wrócić po bitwie, a być może uda się przypisać ogara do Strażnika.

Powiązane zadania[]

Galeria[]

Advertisement