Dragon Age Wiki
Advertisement

Myrion – tevinterski laetan (czyli mag niezasiadający w Magisterium), pochodzący z miasta Ventus, a także postać występująca w Dragon Age: Tevinter Nights.

Przeszłość[]

Myrion urodził się w rodzinie niewolników. Został obywatelem po tym, jak objawiła się jego magia. Gdy miał czternaście lat adoptował go właściciel fabryki, w której pracował on i jego rodzina. Następnie studiował magię na uniwersytecie, gdzie nauczył się magii bitewnej i uzdrawiania. W jednej z rozmów, opisał również wykonanie w szkole testu na opieranie się demonom, mówiąc, że demon pożądania przybrał postać chłopca, którego lubił. W Ventusie zadaniem Myriona było używanie magii do zapalania lamp ulicznych.

Udział[]

Dragon Age: Tevinterskie Noce[]

Trzy drzewa do północy[]

Kiedy Qunari zdobywają Ventus, Myrionowi udaje się ukryć swoją tożsamość maga i zostaje wzięty do niewoli, zamiast zabity lub poddany wyciszeniu z użyciem qameku, jak inni magowie w mieście. Jest jednym z więźniów wziętych przez Qunari do pracy pod strażą Bas-taara z Antaamu. Pracuje przy wycince drewna na obrzeżach Lasu Arlathan przykuty do elfa Strife'a. Ich związek natychmiast staje się antagonistyczny, gdy Myrion nazywa go brudnym ostrouchym. W odpowiedzi słyszy, że jest leniwym shemlenem. Po wymianie obelg, Myrion w końcu uderza Strife'a w twarz, gdy elf próbuje odgadnąć, jakie było jego zajęcie w Ventus. W zamian Strife pozbawia go przytomności.

Następnego dnia Strife, który w rzeczywistości szpieguje Qunari dla swojego dalijskiego klanu, próbuje zostać przydzielony do innej pracy, mówiąc że przeszedł szkolenie alchemiczne, podobnie jak elf Thantiel, który również znajduje się w obozie. Kiedy Strife zostaje sprowadzony do Thantiela, zdaje sobie sprawę, że jego przyjaciel stał się bezmyślny dzięki użyciu na nim qameku. Myrion ratuje go przed tym samym losem, zabijając strażnika zaklęciem i jednocześnie demaskując się w obozie jako mag.

Myrion zadaje wszystkim innym bezmyślnym więźniom — w tym swojej przyjaciółce Jasecce — miłosierną śmierć, podpalając ich namioty, jednocześnie aalarmując qunari. Na obrzeżach lasu Myrion i Strife spotykają Irelin, zmiennokształtną elfkę z klanu Strife'a, która daje mu łuk, a następnie odchodzi, by ostrzec inne klany o planach Qunari. Obiecuje wrócić przed północą.

Ścigany przez las przez Bas-taara i Łowczego Strife i Myrion uczą się współpracy. Myrion zamyka rany Strife'a magią, gdy elf dostaje strzałą pod żebra. Strife zdejmuje w zamian swoim łukiem kilku Qunari. Walka przybiera nienajlepszy obrót, wybija tytułowa północ. Irelin dotrzymuje obietnicy. Elfka wraca w samą porę, aby pomóc im podczas trudnej potyczki. Używając łańcucha, który łączył Strife'a i Myriona atakują i duszą Bas-taara, chociaż niespodziewanie zostaje on dobity przez samego Łowczego, który okazuje się być członkiem Ben-Hassrath o imieniu Saarbrak. Łowczy badał plotki, które wskazywały że Antaam w mieście Ventus nie działał zgodnie z Qun oraz bez pozwolenia Arishoka. Saarbrak rozkazuje ocalałym Qunari wycofać się z lasu.

Strife używa jednego z pozostawionych toporów do przecięcia łańcuchów. Kiedy Myrion mówi, że po nocnym odpoczynku wyruszy w dalszą drogę, Strife mówi mu, że klan nie jest jego miejscem, ale kiedyś też nie był jego, zapraszając go tym samym do pozostania z klanem elfów. Wydaje się więc, że Myrion zostaje z klanem Morlyn, choć nie jest to powiedziane wprost.

Advertisement