FANDOM

Poniżej znajduje się lista miejsc wspomnianych w różnych produkcjach z serii Dragon Age mających znaczenie historyczne lub wzmiankowane w różnych tytułach wielokrotnie, o których jednak nie posiada się wystarczająco dużo informacji, aby stworzyć na ich podstawie osobne hasła.

Cesarstwo Orlais Edytuj

Czerwone Rozdroża Edytuj

Osada położona w Orlais, dawniej na granicy Dalii i Orlais. Według przekazów historycznych zaatakowana została przez elfy, które wyrżnęli jej mieszkańców, co było powodem zorganizowania przez Zakon Świętego Marszu na Dalię. Niektórzy historycy domniemają, że masakra mogła być prowokacją Zakonu, szukającego usprawiedliwienia dla najechania Dalii.

Montsimmard Edytuj

Orlezjańskie miasto, oblężone przez mroczne pomioty podczas Drugiej Plagi. Mieszkające niedaleko elfy z Dalii stały jedynie na pobliskich wzgórzach, przyglądając się masakrze mieszkańców i nie robiąc nic, żeby im pomóc. Obecnie w mieście znajduje się siedziba orlezjańskich Szarych Strażników i druga wieża Kręgu Maginów.

Ferelden Edytuj

Czerwony Gród Edytuj

Osada Awarów położona w Górach Mroźnego Grzbietu.

Twierdza Wiwerny Edytuj

Imperium Tevinter Edytuj

Barindur Edytuj

Jedno z dawnych ludzkich królestw, powstałych po rozdzieleniu się Neromenianów na różne klany. Jego kultura została całkowicie utracona, a jego mieszkańcy zginęli w wyniku erupcji wulkanu, spowodowanego rzekomo wypadnięciem z łask Dawnego Boga Dumata.

Marnus Pell Edytuj

Miasto portowe w Imperium Tevinter, znane m.in. z niezwykle krwawej bitwy, jaka rozegrała się w jego okolicach podczas wojen z qunari. Straty po obu stronach były tak wielkie, że ponoć przyczyniły się do stałego rozerwania tam Zasłony, a w ruinach po dziś dzień kroczą żywe trupy. Miasto zostało także znacząco dotknięte przez mroczne pomioty w trakcie Trzeciej Plagi.

Vyrnatium Edytuj

Miasto w Imperium Tevinter, siedziba Kręgu Maginów. Podczas Trzeciej Plagi zostało oblężone przez mroczne pomioty. Z miasta pochodzą m.in. Andralla, Livius Erimond.

Milczące Równiny Edytuj

Położony w Imperium Tevinter region, na którym w roku -203 Starożytności rozegrana została ostatnia bitwa Pierwszej Plagi, podczas której Szarzy Strażnicy, Tevinterczycy i Rivańczycy pokonali arcydemona Dumata.

Rivan Edytuj

Kont-aar Edytuj

Jedyna położona w głębi kontynentu osada qunari, mieszcząca się na północy Rivanu. Jest to też jedyne miejsce, w którym qunari żyją pokojowo z innymi rasami. Zostali zepchnięci do niej pod koniec wojen z qunari, niedługo przed podpisaniem traktatów llomeryńskich.

Wolne Marchie Edytuj

Ayesleigh Edytuj

Miejscowość, w pobliżu której rozegrała się ostatnia bitwa Czwartej Plagi, kiedy to Szary Strażnik Garahel zabił arcydemona Andorala. Wydarzenie to zostało uwiecznione m.in. w pieśni „Ballada o Ayesleigh”.

Ostwick Edytuj

Miasto-państwo w Wolnych Marchiach, leżące w pobliżu ujścia Morza Przebudzonych do Amarantowego Oceanu. W Wieku Burzy do miasta przybiły olbrzymie siły qunari, mając nadzieję na ruszenie z niego w głąb Wolnych Marchii i podbicie ich. Miasto rządzone jest przez teyrna, a jednym ze szlacheckich rodów wywodzącym się z miasta są Trevelyanowie, których przedstawiciel może zostać Inkwizytorem. W mieście działa Krąg Maginów.