Dragon Age Wiki
Advertisement

Ludzie mają swoje wojny, a my swoje

— Marethari Talas, Dragon Age: Początek

Marethari Talas – opiekunka klanu Sabrae, a także postać występująca w Dragon Age: Początek oraz Dragon Age II.

Przeszłość[]

W młodości była Pierwszą po Opiekunie klanu Sabrae i poślubiła jego Drugiego, Sarela. W tym czasie jej klan rozbił obóz w odległej części Gór Mroźnego Grzbietu. Zimą 8:82 zostali zaatakowani przez wojowników Avvaru. Sarel został zabity, a Opiekun został ciężko ranny w tym ataku, wraz z wieloma innymi dalijczykami. Nie mając większego wyboru, Marethari poprowadził klan na niziny Fereldenu. Tam odszukała Flemeth, która otrzymała od niej obietnicę przyszłej pomocy w zamian za zabicie plemienia Avvarów przez sylvany.

W 9:30 roku Smoka Marethari przygotowuje swój klan do ucieczki na północ do Wolnych Marchii, zarówno w odpowiedzi na ostrzeżenia Duncana o zbliżającej się Pladze i napięciach w sąsiedniej osadzie ludzkiej.

Osobowość[]

Marethari Talas jako opiekunka klanu Sabrae bardzo troszczy się o wszystkich członków grupy. Gdy Tamlen znika, kobieta wysyła łowców na poszukiwania. Elfka traktuje przedstawicieli Szarej Straży z szacunkiem. Odejście Mahariela z klanu wzbudza w niej smutek, ale jest również gotowa wypełnić swój obowiązek i pozwolić na tę stratę.

Udział[]

Dragon Age: Początek[]

Po tym, jak Duncan sprowadza nieprzytomnego Mahariela z powrotem do obozu klanu Sabrae, Marethari Talas wykorzystuje dawną magię, by utrzymać go przy życiu, dopóki nie obudzi się dwa dni później. W końcu, Fenarel informuje kobietę, że Strażnik odzyskał przytomność i przychodzi do niego ciesząc się na jego widok. Elfka wyjawia, że nie wie dokładnie jaka mroczna siła pochwyciła głównego protagonistę, ale niemalże wyssała z niego resztki życia. Z niepokojem dodaje, że nawet jej magia z trudem zdołała go uzdrowić. Według niej, Duncan znalazł Strażnika, gdy Bohatera trawiła gorączka i sam poinformował opiekunkę, że jaskinia do której udał się Mahariel wraz z Tamlenem została opanowana przez mroczne pomioty. Strażnik wyjawia, że znalazł w starożytnych ruinach tajemnicze lustro, eluvian. Opiekunka jest tym zmartwiona, ponieważ wiedza elfów nie wspomina o takich obiektach. Według niej, na ten moment najważniejsze jest odnalezienie Tamlena, ponieważ może być w posiadaniu szczegółowej wiedzy na temat ostatnich wydarzeń. Oprócz tego, opiekunka uważa, że mężczyzna może być w niebezpieczeństwie, dlatego Strażnik musi wskazać drogę do starożytnych ruin. Następnie główny protagonista dowiaduje się od niej, że klan niebawem ruszy na północ, głównie z powodu zagrożenia ze strony mrocznych pomiotów, ale ludzie mieszkający nieopodal również krzywo patrzą na obecność Dalijczyków. Opiekunka nakazuje Bohaterowi zabrać ze sobą Merrill, ponieważ zna odrobinę jej magii i może zyskać nową wiedzę. Kobieta przestrzega jednak, by drużyna nie dotykała lustra. Strażnik ma okazję wypytać opiekunkę o Szarą Straż i zyskać uzupełniające informacje.

Po zinfiltrowaniu jaskini i powrocie do dalijskiego obozu, Marethari Talas zauważa również powrót Duncana. Następnie kobieta pyta Strażnika, co ustalił w związku z zaginięciem Tamlena i znalezieniem tajemniczego lustra. Doskwiera jej smutek, że nic nie wiadomo na temat zaginionego, a eluvian został zniszczony przez Szarego Strażnika. Opiekunka stwierdza, że lustro mogłoby pomóc jej w odszukaniu lekarstwa na chorobę. Duncan zauważa, że oboje mają sporo do omówienia. Marethari Talas postanawia porozmawiać z Szarym Strażnikiem na osobności, a Strażnikowi zleca rozmowę z Paivelem na temat pochówku Tamlena.

Po odbyciu rozmowy z Duncanem, Marethari Talas postanawia oddać Szaremu Strażnikowi Mahariela. Kobieta wyjaśnia, że na południu zbiera się armia mrocznych pomiotów, a Ziemi zagraża kolejna Plaga. Dodaje, że dawno temu, Dalijczycy zgodzili się pomagać Szarej Straży w zwalczaniu zagrożenia i teraz nadszedł czas, by wywiązać się z umowy. Elfka twierdzi, że konieczność odesłania Strażnika łamie jej serce, ale wyruszenie z Duncanem jest dla niego zarówno obowiązkiem, jak i ratunkiem. Kobieta zauważa, że Bohater zawsze będzie Dalijczykiem, gdziekolwiek będzie. Następnie pozwala mu pożegnać się z resztą elfów. Według niej, Strażnik przyniesie chlubę klanowi.

Dragon Age II[]

Flemeth poprosi Hawke'a o dostarczenie amuletu do Marethari. O dziwo, Marethari spodziewała się Hawke'a. Poprosi ona o odprawienie rytuału pod okiem jej Pierwszej - Merrill. Rytuał polegał na wskrzeszeniu Flemeth, na wypadek gdyby spotkała ją śmierć z rąk Strażnika. Po zakończeniu rytuału Marethari prosi Hawke'a o zabranie Merrill z powrotem do Kirkwall, ale nie wyjaśnia, dlaczego.

Jakiś czas później okazuje się, że Marethari odesłała Merrill, ponieważ próbowała ona naprawić Eluvian. Ponieważ fragment odłamka, który trzymała, zawierał skażenie mrocznych pomiotów, skorzystała ona z magii krwi od demona uwięzionego na szczycie Rozdartego Grzbietu, aby go oczyścić. Marethari będzie nadal zniechęcać Merrill do prób naprawy Eluvianu, ale mimo to nie powstrzyma swojej Pierwszej przed kontynuowaniem swojej misji.

Z Marethari kontaktuje się Arianni, dalijska elfka mieszkający w Kirkwall, w celu uzyskania pomocy ze swoim półelfim synem Feynrielem. Marethari identyfikuje Feynriela jako Śniącego, który może wpływać na Pustkę i istoty, które w niej zamieszkują. Przygotowuje rytuał, dzięki któremu Hawke może wejść do Pustki i uratować Feynriela przed demonami, które chciałyby go opętać. Opiekunka ostrzega go jednak, że jeżeli zawiedzie, Feynriel będzie musiał zostać zabity lub wyciszony, w przeciwnym razie zostałby plugawcem.

Niezależnie od tego, czy Hawke pozwoli Merrill na naprawę Eluvianu, zwróci się ona do demona dumy, który wcześniej pomógł jej oczyścić kawałek lustra. Marethari wypuści i uwięzi w sobie demona, twierdząc, że gdyby Merrill ukończył Eluvian, to demon użyłby go do ucieczki z więzienia. Jeśli misja Merrill jest kontynuowana do tego momentu, nie ma sposobu, aby nie zabić Marethari. Kiedy demon dumy zostaje pokonany, Hawke dowiaduje się, że Opiekunka zrobi to z powodu swojej miłości do Merrill i ma nadzieję, że zmieni swoje postępowanie i porzuci magię krwi.

Ciekawostki[]

  • W Dragon Age: Początek - Przebudzenie Velanna wspomni o Marethari, jeżeli Strażnik jest dalijskim elfem.
  • Marethari wspomina Hawke'owi, że ma dług wobec Flemeth, który musi zostać spłacony, chociaż nigdy nie ujawniono, czym on jest.
  • Podczas gdy Marethari używa andrastiańskiej terminologii w odniesieniu do duchów podczas rozmowy z postaciami wyznającymi Andrastę, debaty Andersa z Merrill na ten temat wskazują, że różnica w terminologii dotyczącej duchów jest religijna. Solas również często wypowiada się na ten temat.
  • Twierdzenia Opiekunki, że demon dumy uciekłby przez odbudowany Eluvian, nigdy nie są w pełni poparte, szczególnie gdy jej argument w Akcie II przeciwko takiemu działaniu jest zupełnie inny. W Polowaniu na czarownice, Morrigan ujawnia, że ​​Eluviany zapewniają dostęp do krainy, która istnieje „poza tym światem i poza Pustką” (Celene i jej grupa odwiedzają ten obszar w książce "Dragon Age: Cesarstwo masek"). W zadaniu "Ostatnia część" Morrigan zauważa, że ​​przekierowanie Eluvianu do Pustki wymaga znacznej ilości mocy, co podważa rozumowanie Marethari.
Advertisement