FANDOM

Marethari Talas - opiekunka klanu Sabrae, z którego pochodzi dalijski Strażnik oraz Merrill.

Przeszłość Edytuj

W młodości była Pierwszą po Opiekunie klanu Sabrae i poślubiła jego Drugiego, Sarela. W tym czasie jej klan rozbił obóz w odległej części Gór Mroźnego Grzbietu. Zimą 8:82 zostali zaatakowani przez wojowników Avvaru. Sarel został zabity, a Opiekun został ciężko ranny w tym ataku, wraz z wieloma innymi dalijczykami. Nie mając większego wyboru, Marethari poprowadził klan na niziny Fereldenu. Tam odszukała Flemeth, która otrzymała od niej obietnicę przyszłej pomocy w zamian za zabicie plemienia Avvarów przez sylvany.

W 9:30 roku Smoka Marethari przygotowuje swój klan do ucieczki na północ do Wolnych Marchii, zarówno w odpowiedzi na ostrzeżenia Duncana o zbliżającej się Pladze i napięciach w sąsiedniej osadzie ludzkiej.

Udział Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Po tym, jak Duncan sprowadza nieprzytomnego Mahariela[1] z powrotem do obozu, Marethari wykorzystuje magię, by utrzymać go przy życiu, dopóki nie obudzi się dwa dni później. Ponieważ wciąż nie odnaleziono Tamlena, prosi Mahariela, by szukał go wraz ze swoją uczennicą, Merrill. Marethari może również zostać przekonana, aby zezwolić Fenarelowi na dołączenie do nich podczas poszukiwań.

Kiedy wracają z Duncanem, po bezskutecznym poszukiwaniu Tamlena, Duncan informuje ją, że Mahariel jest zarażony skażeniem mrocznych pomiotów i tylko dzięki dołączeniu do Szarej Straży ma szansę wyzdrowieć . Na pożegnanie Marethari ofiaruje nowemu rekrutowi swój Pierścień Opiekuna w prezencie.

Ponadto, jeśli Strażnik złoży najwyższą ofiarę w walce z Arcydemonem, Marethari jest obecna w Epilogu i dowiaduje się, że dalijczycy oficjalnie otrzymują własne ziemie w pobliżu Ostagaru.

Dragon Age II Edytuj

Flemeth poprosi Hawke'a o dostarczenie amuletu do Marethari. O dziwo, Marethari spodziewała się Hawke'a. Poprosi ona o odprawienie rytuału pod okiem jej Pierwszej - Merrill. Rytuał polegał na wskrzeszeniu Flemeth, na wypadek gdyby spotkała ją śmierć z rąk Strażnika. Po zakończeniu rytuału Marethari prosi Hawke'a o zabranie Merrill z powrotem do Kirkwall, ale nie wyjaśnia, dlaczego.

Jakiś czas później okazuje się, że Marethari odesłała Merrill, ponieważ próbowała ona naprawić Eluvian. Ponieważ fragment odłamka, który trzymała, zawierał skażenie mrocznych pomiotów, skorzystała ona z magii krwi od demona uwięzionego na szczycie Rozdartego Grzbietu, aby go oczyścić. Marethari będzie nadal zniechęcać Merrill do prób naprawy Eluvianu, ale mimo to nie powstrzyma swojej Pierwszej przed kontynuowaniem swojej misji.

Z Marethari kontaktuje się Arianni, dalijska elfka mieszkający w Kirkwall, w celu uzyskania pomocy ze swoim półelfim synem Feynrielem. Marethari identyfikuje Feynriela jako Śniącego, który może wpływać na Pustkę i istoty, które w niej zamieszkują. Przygotowuje rytuał, dzięki któremu Hawke może wejść do Pustki i uratować Feynriela przed demonami, które chciałyby go opętać. Opiekunka ostrzega go jednak, że jeżeli zawiedzie, Feynriel będzie musiał zostać zabity lub wyciszony, w przeciwnym razie zostałby plugawcem.

Niezależnie od tego, czy Hawke pozwoli Merrill na naprawę Eluvianu, zwróci się ona do demona dumy, który wcześniej pomógł jej oczyścić kawałek lustra. Marethari wypuści i uwięzi w sobie demona, twierdząc, że gdyby Merrill ukończył Eluvian, to demon użyłby go do ucieczki z więzienia. Jeśli misja Merrill jest kontynuowana do tego momentu, nie ma sposobu, aby nie zabić Marethari. Kiedy demon dumy zostaje pokonany, Hawke dowiaduje się, że Opiekunka zrobi to z powodu swojej miłości do Merrill i ma nadzieję, że zmieni swoje postępowanie i porzuci magię krwi.

Ciekawostki Edytuj

  • W Dragon Age: Początek - Przebudzenie Velanna wspomni o Marethari, jeżeli Strażnik jest dalijskim elfem.
  • Marethari wspomina Hawke'owi, że ma dług wobec Flemeth, który musi zostać spłacony, chociaż nigdy nie ujawniono, czym on jest.
  • Podczas gdy Marethari używa andrastiańskiej terminologii w odniesieniu do duchów podczas rozmowy z postaciami wyznającymi Andrastę, debaty Andersa z Merrill na ten temat wskazują, że różnica w terminologii dotyczącej duchów jest religijna. Solas również często wypowiada się na ten temat.
  • Twierdzenia Opiekunki, że demon dumy uciekłby przez odbudowany Eluvian, nigdy nie są w pełni poparte, szczególnie gdy jej argument w Akcie II przeciwko takiemu działaniu jest zupełnie inny. W Polowaniu na czarownice, Morrigan ujawnia, że ​​Eluviany zapewniają dostęp do krainy, która istnieje „poza tym światem i poza Pustką” (Celene i jej grupa odwiedzają ten obszar w książce "Dragon Age: Cesarstwo masek"). W zadaniu "Ostatnia część" Morrigan zauważa, że ​​przekierowanie Eluvianu do Pustki wymaga znacznej ilości mocy, co podważa rozumowanie Marethari.