FANDOM

„Zatem jesteś szczęśliwy w swej niewinności. Idź więc”

Maferatawarski przywódca klanów Alamarri, mąż Andrasty oraz osoba odpowiedzialna za jej śmierć. Zdradził żonę wydając ją magistrom, za co w nagrodę otrzymał ziemie dawniej zajęte przez Andrastę. W oczach Zakonu Maferat zdradził Andrastę z powodu zazdrości o miłość Stwórcy, jaką ten darzył jego żonę.

Po zdradzie Maferat rozpoczął rządy nad odzyskanymi terenami, jednak niedługo później archont Hessarian nawrócił się na andrastanizm i wyjawił, że Maferat był zdrajcą. Wszyscy podążający za nim barbarzyńcy odwrócili się od niego, a jego plemię szybko się rozsypało. Niedługo później Maferat został zabity przez własnych synów.

Ze względu na jego poczynania, jego imię stało się symbolem zdrady.

Udział Edytuj

Strażnik spotyka jego ducha w Świątyni Świętych Prochów. Zadaje mu pytanie i – w zależności od odpowiedzi – zniknie lub zamieni się w widmo. Istnieją dwie prawidłowe odpowiedzi na jego zagadkę. Jedna to „Zazdrość”, natomiast druga – „Nie wiem”.

Ciekawostki Edytuj

  • W Dragon Age: Początek – Przebudzenie w Nieprzebytym Lesie znaleźć można kilka posągów zawierających wersy z zaginionej Kantyczki Maferata, będących apokryfem z Pieśni Światła wchodzącym w skład tzw. „Sprzecznych wersów” odrzuconych przez Zakon. Według kantyczki Andrasta i Stwórca przebaczyli Maferatowi, a jego zdrada była konieczna – chociaż sam Maferat został znienawidzony przez wszystkich, zdrada przyczyniła się ona do rozprzestrzeniania wiary w Stwórcę. Autentyczność kantyczki jest jednak niepotwierdzona.

Zobacz też Edytuj

Galeria Edytuj