FANDOM

Lambert van Reeves - Wielki Poszukiwacz oraz przywódca zakonu Poszukiwaczy Prawdy.

Przeszłość Edytuj

Lambert urodził się 8:92 Błogosławionego w północnej części Orlais. W wieku szesnastu lat postanowił podążać prawą ścieżką - chciał poświęcić swoje życie dla obrony bezbronnych, strzegąc ich przed niegodziwymi oraz wywyższając prawych. . Lambert służył w Kręgu Maginów w Ghislain i ostatecznie osiągnął stopień komtura w 9:17 Smoka. W tym samym roku miał za zadanie poprowadzić grupę templariuszy w celu pochwycenia zbiegłych magów na granicy z Imperium Tevinter. Poszukiwani przez niego apostaci zostali schwytani przez większą grupę imperialnych templariuszy w mieście Caimen Brea. Konfrontacja z tevinterskimi templariuszami mogła doprowadzić do wojny, lecz dzięki staraniom Lamberta udało się dojść do porozumienia bez rozlewu krwi. Lambert zyskał tym czynem szacunek i przyjaźń przywódcy imperialnych templariuszy: magistra Uriana Nihaliasa; dodatkowo został przyjęty do zakonu Poszukiwaczy Prawdy.

Na prośbę Uriana służył jako łącznik Poszukiwaczy z Imperium Tevinter. Zaniepokoiła go wtedy korupcja w Tevinterze i stał się przez to bardziej przychylny przekonaniu Uriana, że ​​konieczne są ekstremalne środki, aby zreformować Imperium. W 9:27 Smoka Lambert był przedmiotem skandalu w Orlais, ponieważ brał udział w zamachu stanu, który doprowadził do aresztowania ówczesnego Czarnego Boskiego i pięciu wysokich rangą magistrów; jednocześnie podnosząc magistra Uriana na stanowisko nowego Czarnego Boskiego.

W 9:31 Smoka Lambert powrócił do Orlais. Wielka Poszukiwaczka Nicoline będąc pod wrażeniem jego determinacji i oddaniu ustąpiła ze swojego stanowiska i przekazała władzę Lambertowi w 9:37 Smoka.

Lambert był niegdyś przychylny idei, że magowie powinni być wolni i mieć możliwość kontrolowania siebie na wzajem. To przekonanie szybko zniknęło, gdy najbliższy przyjaciel Lamberta, Urian Nihalias, szanowany magister, którego uważał za przykład dla innych, stał się Czarnym Boskim. Nowy Boski postanowił utrzymać się na stanowisku za wszelką cenę, co popchnęło go nawet ku magii krwi. Lambert skonfrontował się z Czarnym Boskim i zakwestionowania jego władzę, przez co został wyśmiany. Lambert ostatecznie opuścił Imperium i powrócił do Poszukiwaczy Prawdy w Orlais.

Udział Edytuj

Dragon Age: Rozłam Edytuj

Po nieudanej próbie zamachu na Boską Justinię V Wielki Poszukiwacz Lambert przejmuje władzę w Białej Iglicy i poszukuje ewentualnych współspiskowców Jeannota. Podczas przesłuchiwania Rhysa zasugerował, że jako medium duchowe zaklinacz może współpracować z demonami, na co mag odpowiedział, że samo obcowanie z duchami jest znacznie bardziej skomplikowane, niż powszechnie się twierdzi.

Tydzień później, do Białej Iglicy przybywa Wynne z misją zleconą przez Boską Justynię, która ma polegać na odnalezieniu Faramonda - wyciszonego, który badał odwracalność rytuału. Kiedy Wynne zaproponowała, że zabierze ze sobą swojego syna, Lambert odmówił, wierząc, że mężczyzna jest zamieszany w zamach na Boską. Lambert ostatecznie musiał ustąpić, jednak zażądał, by towarzyszyła im Evangeline, której wydał dodatkowe, tajne rozkazy: jeżeli Faramond odkrył, że Rytuał Wyciszenia jest odwracalny, ma ona zabić elfa jak i resztę magów, a badania zniszczyć.

Po powrocie wyprawy Wielki Poszukiwacz Lambert jest wściekły, gdy dowiaduje się, że Evangeline nie zastosowała się do jego poleceń. Gdy Faramond wyjaśnia, że opętanie przez ducha lub demona może odwrócić Rytuał Wyciszenia, Lambert zamierza samodzielnie przeprowadzić egzekucję elfa. Kiedy Rhys i Adriana stają w obronie wyciszonego, Lambert próbuje przekonać Boską, aby zabito obecnych na rozmowie magów, gdyż mogą ujawnić tak niewygodną informację. Wynne twierdzi jednak, że wiedzą o tym już wszytkie Kręgi Maginów w całym Thedas. Boska Justynia postanawia zwołać konklawe podczas, którego przedyskutowane zostaną odkrycia Faramonda, który jednak mimo wszystko miał zostać ponownie wyciszony.

Lambert wraz z grupą templariuszy przerywa konklawe w Białej Iglicy, gdy odkrywa, że Faramond został zamordowany. Oskarża o morderstwo Rhysa i zamierza go aresztować, lecz reszta magów staje w jego obronie, przez co dochodzi do krwawej walki. Udaje mu się jednak pojmać Rhysa i podczas przesłuchania stara się go przekonać, że Cole jest tak naprawdę demonem. Chce go również zmusić by przyznał się, że był przez niego wykorzystywany, grożąc mu śmiercią.

Lambert zostaje wezwany do Wielkiej Katedry w środku nocy przez Boską Justynię. W tym czasie Wynne, Evangeline, Cole, Leliana oraz Shale przypuszczają szturm na Białą Iglicę uwalniając przy tym wszystkich pojmanych magów. Gdy Wielki Poszukiwacz zdał sobie sprawę, że został oszukany natychmiast wraca do Iglicy. Wkrótce wytropił Rhysa i Cole'a za pomocą filakterium zaklinacza. Za pomocą Litanii Adralii ujawnia prawdziwą naturę Cole'a. Rhys chcąc bronić swojego przyjaciela rzuca się na Lamberta. Cole znika, lecz wtedy pojawia się Evangeline, która sprzeciwia się ponownie Wielkiemu Poszukiwaczowi i podejmuje z nim walkę. Lambert zabija templariuszkę, po czym ucieka.

Po tych wydarzeniach , Lambert zbiera armię by uderzyć na zbuntowanych magów. Postrzegając udział Boskiej w ucieczce jako dowód, że Zakon nie wywiązał się z obowiązku przestrzegania praw Stwórcy, pisze list do Justnii, w którym ogłasza niezależność Zakonu Templariuszy i Poszukiwaczy.

Gdy Lambert kładł się do łóżka, pojawił się Cole, który wyznał, że istniał mag o jego imieniu oraz że został zamknięty w Białej Iglicy i zostawiony na śmierć. Templariusze, którzy go zabili zatuszowali sprawę. Na koniec Cole prosi Lamberta by spojrzał mu w oczy - to samo mówił wszystkim swoim wcześniejszym ofiarom.