FANDOM

Kradzież
Umiejętność
Informacje szczegółowe
Drzewko: Umiejętności
Rodzaj: Bierna
Opis: Postać jest dostatecznie szybka, by podkradać innym, wrogom lub sojusznikom, drobne przedmioty – o ile nie mają się na baczności.

Kradzieżumiejętność postaci pozwalająca okraść większość bohaterów niezależnych, z których część posiada przy sobie cenne, niemożliwe do zdobycia w inny sposób przedmioty. Nieudana próba kradzieży wiązać może się jednak z konsekwencjami – od konieczności stoczenia walki (nieudana próba kradzieży w dzielnicy targowej Denerim), poprzez dodatkowe dialogi (nieudana próba kradzieży w obozie Dalijczyków), po niemożliwość otrzymania zadań pobocznych (nieudana próba kradzieży w Lothering).

Premia do kieszonkowstwa za każdy kolejny poziom umiejętności równa jest pięciu punktom wydanym na rozwinięcie sprytu. Krasnoludzki plebejusz rozpoczyna grę z dwoma poziomami kradzieży.

Poziomy kradzieży Edytuj

Kradzież Kradzież Aktywowana
Wymagania: 10 spryt
Zasięg: postać
Koszt użycia: 0
Ponowne użycie: 10 sek.
Postać jest dostatecznie szybka, by podkradać innym, wrogom lub sojusznikom, drobne przedmioty – o ile nie mają się na baczności.

Ulepszona kradzież Ulepszona kradzież Ulepszenie
Wymagania: 12 spryt
Postać stała się subtelniejszym złodziejem. Podejmowane przez nią próby kradzieży mają większą szansę powodzenia.

Ekspert kradzieży Ekspert kradzieży Ulepszenie
Wymagania: 14 spryt
Palce postaci są tak zwinne, że jej ofiary niemal nie są w stanie się zorientować, że są okradane.

Mistrz kradzieży Mistrz kradzieży Ulepszenie
Wymagania: 16 spryt
Postać jest złodziejem światowej klasy. Potrafi odwrócić uwagę nieszczęsnej ofiary nawet w trakcie walki.

Uwagi Edytuj

  • Jeżeli Strażnik nie posiada umiejętności kradzieży, niedostępne będzie dla niego zadanie poboczne Quest-Początek Fala zbrodni.
  • Większość postaci można okraść tylko raz, jednak jeżeli postać przemieści się albo w jakiś sposób zmieni się otoczenie wokół niej, można okraść ją po raz drugi. Przykładowo kwatermistrza z Ostagaru okraść można po raz pierwszy za dnia, a po raz drugi wieczorem. W starszych wersjach gry można było go okraść również po Dołączeniu.
  • Znanymi konsekwencjami nieudanej próby kradzieży są:
    • Żołnierz w Ostagarze doniesie Duncanowi, który sforsuje swoich rekrutów.
    • Rycerze w zamku Redcliffe i strażnicy w Orzammarze zaatakują Strażnika.
    • Gregor zruga Strażnika, jeżeli przyłapie go na nieudanej kradzieży. Podczas eksploracji świata spowoduje to również losową walkę z templariuszami i zwerbowanymi magami.
    • Nieudana próba kradzieży w obozie Dalijczyków może skutkować odmową handlu oraz rozmowy z członkami drużyny, a także losową zasadzką grupy łowców pod przywódcą Melory podczas przemierzania trasy pomiędzy Denerim a Lasem Brecilian.
    • Nieudana kradzież w Denerim spowoduje, że w trakcie przemieszczania się po mapie miasta Strażnik zostanie zaatakowany przez strażnika miejskiego i szesnastu żołnierzy, którzy rozpoznają w nim złodzieja, a następnie – podczas kolejnej podróży po mieście – zaatakuje go strażnik miejski i dziewiętnastu żołnierzy, którzy rozpoznają w nim złodzieja i zabójcę poprzedniego patrolu.

Błędy Edytuj

  • Po kradzieży postać może nie otrzymać żadnych przedmiotów ani pieniędzy nawet mimo informacji o sukcesie. Błąd ten naprawiony został wraz z łatką 1.04.