FANDOM

Konklawe

Magowie i templariusze zmierzający do Świątyni Świętych Prochów

Konklawe, znane również jako Konklawe Boskiej – mający miejsce w roku 9:41 Smoka pokojowy szczyt zorganizowany na polecenie Boskiej Justynii V, mający na celu zakończenie wojny pomiędzy magami a templariuszami. Jako miejsce szczytu wybrano odnowioną Świątynię Świętych Prochów w Azylu, a nad porządkiem spotkania pieczę sprawowała kompania najemników Valo-Kas, składająca się z qunari, co miało zapewnić neutralność.

Przebieg i następstwa Edytuj

Ważni przywódcy templariuszy i magów, obawiając się, że konklawe może być zasadzą, nie pojawili się na szczycie osobiście, zamiast tego wysyłając swoich emisariuszy. Konklawe ostatecznie nie doszło do skutku – wskutek intrygi zaplanowanej przez Koryfeusza Świątynia Świętych Prochów została zniszczona przy pomocy magii, a prawie wszystkie przebywające w niej osoby, nie licząc Inkwizytora, zginęły. Przyczyniło się to do zaognienia konfliktu pomiędzy magami a templariuszami, ponieważ obie strony zaczęły obwiniać się nawzajem za wybuch, do którego doszło. Zniszczenie konklawe w ciągu kilku następnych tygodni doprowadziło do reaktywowania Inkwizycji, której celem było zakończenie wojny, odkrycie sprawcy katastrofy oraz zamknięcie Wyłomu, który powstał podczas eksplozji.

Uczestnicy Edytuj

Zobacz też Edytuj