Kolektyw magów jest konspiracyjną grupą, składającą się głównie z magów, do której należą zarówno apostaci, jak i kręgowi. Członkowie łamią ustanowione przez Zakon i templariuszy prawo i restrykcje.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Kolektyw jest opisywany, jako gildia cieni, której członkowie mogą prosić naukę magii, bądź rozwiązanie ich problemów, bez osądzania, czy krytykowania motywów. Magowie należący do tej organizacji działają w ukryciu - ich klienci oraz członkowie pozostawaj anonimowi. Jak dotąd, Zakon templariuszy nie podjął do tej pory żadnych działań przeciwko kolektywie. Z drugiej strony, nie było wieści, jakby praktykowane były sztuki magii, które budziłyby dezaprobatę Stwórcy. Niebezpieczeństwo zadawania się z członkami tej organizacji, które chociaż może się opłacić, bazuje na sprzeciwianiu się Zakonowi oraz możliwości bycia uznanym apostatą, bądź, co gorsze, maleficarum.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Pieśń Leliany[edytuj | edytuj kod]

Leliana może podjąć działania przeciwko organizacji, zabijając niektórych ich członków i niszcząc dorobek.

Dragon Age: Początek[edytuj | edytuj kod]

Strażnik może podjąć się zlecanych przez Kolektyw misji, na początku podejmując kluczową dla nich decyzję o przekazaniu informacji o nich templariuszom. Może wtedy wybrać przyjaźnie nastawionego im rycerza Stwórcy, bądź wrogo, co doprowadzi do zablokowania dalszych misji.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Lokacje występowania Kolektywu[edytuj | edytuj kod]

Nagrody[edytuj | edytuj kod]

  • 175 XP za każde wypełnione zadanie
  • 1-5 suweren za każde wypełniane zadanie, losowo 95 srebrnik (poprzedzone przez wypowiedź „Mały dodatek. Za przyjaźń")

Wysłaniec Kolektywu Liaison[edytuj | edytuj kod]

Mężczyzna reprezentuje Kolektyw w kontaktach ze Strażnikiem na obszarze, w którym operuje organizacja. To on wypaca nagrody za wykonane zadania i funkcjonuje, jako jedna postać w całej grze, pomimo, że spotkać go można w trzech różnych lokacjach. Dlatego może być okradziony tylko raz.

Dragon Age: Inkwizycja[edytuj | edytuj kod]

W Kolektywie magów doszło do zmiany priorytetów i w trzeciej części gry zaczęli badać szczeliny powstałe po wybuchu na konklawe. Jeśli Inkwizytor zostanie magiem szczelin, ucząc się tej specjalizacji od jednego z nauczycieli, Kolektyw nawiąże kontakt, prosząc o kopię wyników badań nad szczelinami. Inkwizytor może spełnić ich prośbę, bądź zaproponować ich magom naukę magii szczelin, jeśli nie chce pozwolić na niekontrolowane i potencjalnie niebezpieczne badania.

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]