Dragon Age Wiki
Advertisement

Adain ze Starkhaven uciekł z Kręgu Maginów w zimie roku 8:76 Błogosławionego. Wolne Marchie od dziesięcioleci nie widziały równie ostrej zimy i Adain uznał, że woli umrzeć na wolności, niż żyć jako poddany Zakonu. Wymknął się z twierdzy Kręgu i uciekł w sam środek śnieżnej zawieruchy. Templariusze ruszyli za nim w pościg, ale mróz i wiatr były tak straszliwe, że nie mieli szans go złapać.

Kiedy nadeszła wiosna, templariusze ponownie rozpoczęli poszukiwania Adaina i odnaleźli jego kryjówkę. Adain jednak był na to przygotowany. Użył magii krwi, żeby zabić swoich prześladowców i zniszczył filakterium, którego użyli, żeby go odnaleźć. Nareszcie był wolny. Ożenił się z młodą kobietą z wioski Hambleton w pobliżu Markhamu i poświęcił resztę życia badaniom nad magią pierwotną i magią krwi.

Kiedy Adain zmarł, zostawił swoje pamiętniki, zapiski z badań i swój kostur dzieciom, z których jedno odziedziczyło jego talent do magii. Kostur jest naznaczony wieloma nacięciami – każde z nich oznacza jednego templariusza pokonanego przez Adaina.

Advertisement