Dragon Age Wiki
Advertisement

Sto pięćdziesiąt lat temu w szacownym rodzie z Val Royeaux urodziła się dziewczynka imieniem Illana, która miała w przyszłości zostać pierwszą zaklinaczką Montsimmard. Kiedy jej dar wyszedł na jaw i została wysłana do Kręgu Magów, jej rodzina nie porzuciła jej, ale żywo zainteresowała się jej karierą czarodziejki.

Jej matka podjęła kilka niepewnych prób rozpowszechnienia sukni „zainspirowanych przez Krąg” na dworze cesarskim. Jej ojcu powiodło się lepiej: korzystając ze swego majątku i politycznych wpływów, pokierował losem swojej córki. Illana miała zagwarantowane własne pokoje w Kręgu oraz gwardię przyboczną templariuszy, wybranych osobiście przez komtura. Pod ich opieką mogła opuszczać Krąg, kiedy tylko zechciała.

Dzięki poparciu ojca, Illana szybko awansowała w Kręgu — tuż po dwudziestych drugich urodzinach mianowano ją starszą zaklinaczką. Osiem lat później była już pierwszą zaklinaczką Montsimmard. Jej rodzina, żeby uczcić tę okazję, zamówiła dla niej kosztowne ceremonialne szaty, uszyte zgodnie z najnowszą modą.

Illana była pierwszą zaklinaczką niecałe dwa lata. Faktyczna praca zarządzania Kręgiem spadła na jej asystenta, Hugona, i małą grupkę starszych zaklinaczy. Następnie zrezygnowała ze stanowiska, powołując się na wyczerpanie umysłowe, i przeżyła resztę swych dni w małej posiadłości pod Val Royeaux.

— Fragment księgi Magowie w Orlais autorstwa starszego zaklinacza Percivala
Advertisement