FANDOM

Niekanon
Poniższa treść dotyczy zawartości wyciętej z gry , wobec czego nie może być ona traktowana jako kanoniczna.

Saramish była czarownicą mieszkającą w Kniei Planaseńskiej około stu lat temu. Dysponowała skromną mocą magiczną – miała jej akurat tyle, żeby ściągnąć na siebie uwagę templariuszy, ale za mało, żeby się przed nimi obronić. Kiedy ją odszukali, Saramish rzuciła zaklęcie przemiany. Nikt nie wie, jak był jej pierwotny zamiar, ale efekt z pewnością się jej nie spodobał. Po rzuceniu zaklęcia z Saramish został tylko wielki żywopłot, niemal dorównujący wzrostem człowiekowi.

Żywopłot został wyrwany z korzeniami i przeniesiony do Kolegium Zaklinaczy w Cumberlandzie, gdzie uznano go za niegroźny i podobny do pospolitego głogu. Ponieważ krzaki głogu nie posiadają zdolności rozumowania, uznano, że Saramish nie będzie w stanie wrócić do swojej pierwotnej formy. Żywopłot zasadzono następnie w ogrodzie przed Kolegium, głównie z litości dla nieszczęsnej czarownicy.

Wiele lat później krzak został usunięty i sprzedany kolekcjonerowi ciekawostek, ponieważ ogrodnicy Kolegium nie byli w stanie nad nim zapanować. Nie wymagał wiele światła ani wody, ale rósł tak wściekle, że musiał być nieustannie przycinany.

— Fragment zbioru Figle templariuszy: Pikantne historyjki z koszar pod redakcją starszego zaklinacza Wentwortha Higginbottoma