Dragon Age Wiki
Advertisement

To, że luksusowa i piękna Wielka Villa Leśna znajduje się tak daleko od zamku Redcliffe, może zdawać się dziwne, ale tylko do momentu, gdy pozna się historię jej budowy. Więcej niż całe stulecie przed okupacją Fereldenu przez Orlais, arl Jacen Guerrin rozkazał jej zbudowanie, by służyła jako wygodne kwatery mieszkalne dla jego „bliskiego przyjaciela”, sir Corrama, barda. Arlessa Marguerite, żona Jacena, najwyraźniej rozumiała i popierała związek swojego męża z Corramem – jedynie sugerowała, by bard nie mieszkał w zamku, aby uniknąć skandalu.

„Galop arla Jacena” był popularną przez wiele lat w tawernach piosenką, która w żartobliwym tonie honorowała próby powrotu arla z villi przed wschodem słońca. Sir Corram żył tam spokojnie aż do śmierci we śnie w wieku dziewięćdziesięciu lat, kilka lat po odejściu samego arla Jacena. Długowieczna arlessa Marguerite nakazała ciałopalenie Corrama ze wszystkimi honorami w płaszczu myśliwskim należącym do arla.

Po śmierci sir Corrama villa była wykorzystywana przez gości rodziny arla oraz jako domek letni dla młodszych członków rodziny. Została opuszczona w chaosie po rozpoczęciu się Piątej Plagi.

— Fragment Życia Redcliffe pióra siostry Dorcas Guerrin
Advertisement