FANDOM

Chociaż dziś lepiej znana jest jako „wieża Kręgu Maginów”, wielu zapomina o tym, że wielka wieża pośrodku jeziora Kalenhad istniała na długo przed powstaniem Kręgu. Zbudowana została przez Awarów przy pomocy krasnoludów jeszcze w czasach, kiedy dzisiejsi mieszkańcy wyżyn rządzili sporą częścią doliny i toczyli bezustanne wojny z innymi klanami Alamarri. Twierdza Kinloch była strażnicą i warownią uważaną za niemożliwą do zdobycia, dopóki sztuka ta w końcu nie udała się Imperium Tevinter, które zmusiło Awarów do wycofania się w Góry Mroźnego Grzbietu. Brutalność, z jaką zamordowano rezydujących w wieży Awarów, przyczyniła się do powstania ponurej legendy, która przetrwała wiele stuleci. Zaiste, wieża uważana była za przeklętą, a nawet nawiedzoną, dopóki Krąg Maginów nie przejął jej w roku 3:87 Wież, kiedy jego pierwsza wieża w Denerim została zrównana z ziemią. Dziś budowla cieszy się niewiele lepszą reputacją. Pomiędzy wieżą a osadą położoną u brzegu jeziora kursuje co prawda prom, ale tylko nieliczni decydują się na odwiedziny. Większość spośród osób, które trafiają do twierdzy Kinloch, robi to albo po to, żeby zacząć pobierać w niej nauki, albo żeby uważnie nadzorować tych, którzy chcą się uczyć.

Fragment książki Historia Kręgu w Fereldenie autorstwa pierwszego zaklinacza Lothaire’a