FANDOM

Choć wielu mi współczesnych kwestionuje to, czy Piąta Plaga była Plagą w prawdziwym tego słowa znaczeniu, czy może tylko swego rodzaju przebudzeniem większej liczby mrocznych pomiotów, to historycy są zgodni co do tego, że rozpoczęła się na bagnach Głuszy Korcari, w bezpośredniej bliskości południowo-wschodniej granicy Fereldenu, w roku 9:30 Smoka.

Król Cailan Theirin niezwłocznie zareagował na zagrożenie, zwołując pod broń całą królewską armię oraz wszystkich obecnych w kraju członków Szarej Straży i zwracając się o pomoc do fereldeńskiej szlachty. Zgromadzone armie zastawiły na wroga pułapkę w ruinach Ostagaru, w nadziei na rozbicie go, nim zdoła dotrzeć do siedzib ludzkich. Plan ten jednak zawiódł.

Pomioty pokonały obrońców Ostagaru, zdziesiątkowały królewską armię, a samego króla zabiły. Następnie, nie napotkawszy dalszego oporu, ruszyły w głąb Fereldenu. Z masakry uszła z życiem tylko dwójka Szarych Strażników, którzy weszli w posiadanie starodawnych traktatów, zobowiązujących istoty różnych ras do połączenia sił przeciwko rosnącej w siłę hordzie.

Strażnik sprzymierzył się z templariuszami: Ocalali Strażnicy dotarli do wieży będącej siedzibą fereldeńskiego Kręgu Maginów, który w międzyczasie padł ofiarą plugawców i pomogli w jego likwidacji. Gdy było już po wszystkim, Strażnicy powołali do służby templariuszy.

Strażnik sprzymierzył się z magami: Ocalali Strażnicy dotarli do wieży będącej siedzibą fereldeńskiego Kręgu Maginów i powołali do służby tamtejszych magów.

Strażnik sprzymierzył się z wilkołakami: W poszukiwaniu kolejnych sojuszników, zdesperowani Strażnicy udali się do Lasu Brecilian, gdzie swą siedzibę mieli Dalijczycy. Elfy nie dotrzymały złożonego w traktatach przyrzeczenia, ale ich miejsce zajął ktoś inny – szeregi rosnącej w siłę armii zasiliły bowiem znane z ludowych podań wilkołaki.

Strażnik sprzymierzył się z Dalijczykami: W poszukiwaniu kolejnych sojuszników, zdesperowani Strażnicy udali się do Lasu Brecilian, gdzie swą siedzibę mieli Dalijczycy. Wkrótce elfy także dołączyły do rosnącej w siłę armii.

Strażnik ocalił Kowadło Pustki: Ocalali Strażnicy udali się na Głębokie Ścieżki, śladem zaginionej Patronki Brandy, która – jak mieli nadzieję – mogłaby położyć kres niepokojom w Orzammarze i zjednoczyć krasnoludy w walce z arcydemonem. Okazało się, że Patronka nie tylko rozstrzygnęła sprawę następstwa tronu, ale odzyskała także dawno utracony sekret produkcji golemów. I w ten sposób do toczącej się wojny przystąpiła armia z kamienia i stali.

Strażnik zniszczył Kowadło Pustki: Ocalali Strażnicy udali się na Głębokie Ścieżki, śladem zaginionej Patronki Brandy, która – jak mieli nadzieję – mogłaby położyć kres niepokojom w Orzammarze i zjednoczyć krasnoludy w walce z arcydemonem. Nie znaleźli jej, ale trafili na innego Patrona – legendarnego Caridina, ten zaś wykuł koronę, która położyła kres wszelkim wątpliwościom odnośnie następstwa tronu.

Strażnik poparł Bhelena: Na króla Orzammaru koronowany został Bhelen Aeducan, a krasnoludzkie armie pomaszerowały ku powierzchni

Strażnik poparł Harrowmonta: Na króla Orzammaru koronowany został Pyral Harrowmont, a krasnoludzkie armie pomaszerowały ku powierzchni

Jednak pomimo osiągniętych dotąd sukcesów, czekały ich jeszcze poważniejsze wyzwania.

— fragment dzieła Studia nad Piątą Plagą autorstwa siostry Petryny, uczonej Zakonu

Powiązane wpisy Edytuj