FANDOM

Wśród korespondencji handlowej dostarczonej tego ranka do Podniebnej Twierdzy znaleziono stronę wyrwaną z dziennika rzeźbiarki Valty. Posłaniec Inkwizycji nie przypomina sobie, jak ani kiedy stronica trafiła w jego ręce.

Mordercy Renna kryją się w cieniu, obserwują mnie z bezpiecznej odległości. Sha-brytol widzieli, jak tytan obdarza mnie łaską kształtowania kamienia. Jestem potężniejsza, niż oni kiedykolwiek będą. Boją się mnie. Kochają. Rozumieją, że jestem częścią tytana, którego bronią, ale nie zdają sobie sprawy, że on nie potrzebuje ich ochrony. Nigdy nie potrzebował. Kimkolwiek były kiedyś te krasnoludy, z jakiegokolwiek powodu tutaj zostały, teraz są jedynie zagubione.

Nie sypiam już, ale czasami zatrzymuję się, żeby posłuchać. Wczoraj – a może to było godzinę temu? – jeden z sha-brytol zakradł się na tyle blisko, żeby przekazać mi dar: ich pustą zbroję. Myśleli, że do nich dołączę? Że stanę na ich czele? Ich dar przywołał tylko wspomnienie mojego martwego przyjaciela, którego zwróciłam Kamieniowi. Zostawiłam zbroję na miejscu.

Jutro – nie, to było chwilę temu – wchodzę do jednej z ich wież. Wyczuwam, jak gwałtownie przede mną uciekają. Myślą, że przybyłam ich zniszczyć , ale w tym celu nie muszę się zbliżać. Jestem jedynie ciekawa, jak żyją. Czy oni w ogóle żyją? Nie znalazłam odpowiedzi w wieży. Jest tutaj cicho i skromnie, przywodzi to na myśl opisy świątyń, które powierzchniowcy wznoszą swoim bóstwom. Czy te wieże są świątyniami? Fortecami? Być może i jednym, i drugim.

Tylko w jednej komnacie znalazłam coś, co mnie zainteresowało. Pośrodku okrytego kopułą okrągłego dziedzińca znajdował się zbiornik z krwią tytana. W kręgu wokół zbiornika leżały starannie ułożone pancerze. Czy to tutaj sha-brytol przybywali, żeby zamknięto ich w metalowych skórach? Jakiż kowal wytwarza te pancerze i skąd pochodzą? Moi zagubieni pobratymcy coś ukrywają. Gdzieś tutaj jest ich thaig.

Nie interesuje mnie znalezienie tej cytadeli sha-brytol, ale może ktoś inny zechce się tego podjąć.