FANDOM

Pamiętam paradę kawalerów, którą widziałam w Val Royeaux, kiedy byłam mała. Dziarscy jeźdźcy na opancerzonych wierzchowcach, proporce trzepoczące na wietrze. Nie zapomniałam ani jednego szczegółu.

Większość arystokratów w Orlais jest powiązana z kawalerami. Wstąpienie do zakonu kawalerów i poświęcenie życia obronie cesarstwa to pewna metoda zyskania pozycji społecznej. Zubożała szlachta i dzieci możnowładców, które nie są w pierwszej linii dziedziczenia, podejmują tę decyzję bez wahania.

Kawalerstwo jest otwarte dla mężczyzn i kobiet, ale rzadko zdarza się, żeby niewiasta wolała surowe żołnierskie życie od błogiego spełnienia w małżeństwie i macierzyństwie albo w służbie Stwórcy. Te, które podejmują ten krok, idą w ślady słynnej Aveliny, choć mamy nadzieję, że nie wszystkie z nich spotyka równie okrutny los.

Niestety, niektórzy członkowie kawalerstwa nadużywają swojej władzy, żeby popełniać odrażające czyny, których przytaczać tutaj się nie godzi. Każdy dobry Orlezjanin wie, że nie są to prawdziwi kawalerowie. Pewnego dnia odpowiedzą za swpje grzechy przed samym Stwórcą.

— Fragment księgi Orlais: Historia współczesna autorstwa wielebnej matki Letycji