Dragon Age Wiki
Advertisement

Zanim ród Vaelów zdobył władzę w Starkhaven, miastem rządzili rozmaici drobni watażkowie; niektórzy byli prawdziwymi bannami, ale innym bliżej było do pospolitych zbójów. Założyciel dynastii Vaelów, zmęczony ciągłymi utarczkami z sąsiednimi miastami, zorganizował pokojowy protest przeciwko „Żelaznej Pięści”, pochodzącemu z plebsu hegemonowi mieniącemu się „królem Starkhaven”. Setki prominentnych i szanowanych obywateli przez dziesięć dni i dziesięć nocy pościły na schodach wiodących do świątyni; z każdym dniem protestujących przybywało. Kiedy żołnierze Żelaznej Pięści, zdumieni tą demonstracją pobożności, zaczęli masowo dezerterować, watażka oddał swój miecz templariuszom i opuścił Starkhaven na zawsze.

Wdzięczni obywatele Starkhaven zażądali koronacji lorda Vaela na króla; on jednak stwierdził, że nie może sobie rościć żadnych praw do tego tytułu. Zamiast tego został więc ogłoszony księciem Starkhaven, a jego ród od tamtych czasów nieprzerwanie panuje w mieście. Vaelowie podtrzymują swoją tradycję pobożności: w każdym pokoleniu co najmniej jeden syn lub córka zostaje oddana w służbę Zakonu.

Advertisement