FANDOM

Król Kalenhad Theirin wypowiedział kiedyś słynne słowa: „Los Redcliffe jest losem całego Fereldenu”. Niewątpliwie zamek stanowi pierwszą i ostatnią linię obrony jedynej drogi lądowej wiodącej do Fereldenu i kraj ten nigdy nie uległ żadnej sile, która najpierw nie zdobyłaby Redcliffe.

Zamek – który, choć został zdobyty trzy razy, nazywany jest „niezdobytym” – strzeże również jednego z najlepiej prosperujących miast w Fereldenie. Osada Redcliffe jest dogodnie położna i leży blisko górskiej przełęczy wiodącej do Orzammaru i granicy z Orlais, dlatego służy jako ośrodek handlu zagranicznego. Z tych powodów Redcliffe uważane jest za arlat, mimo niewielkich rozmiarów włości. Mieszkańcy osady Redcliffe parają się głównie rybołówstwem i handlem, wysyłają krasnoludzkie dobra przez przełęcz z Orlais do Denerim. Kiedy jesiennymi porankami w całej osadzie niesie się zapach wędzonych ryb, kupcy w swej wykwintności starają się udawać, że tak nie jest.

— Fragment W pogoni za wiedzą: Podróże uczonego Zakonu autorstwa brata Genitivi.

Wydarzenia fereldeńskiej wojny domowej pozostawiły Redcliffe w ruinie. Jego odbudowa była powolnym procesem, ale miastu udało się w zadziwiający sposób podnieść po tym, co zgotował mu młody panicz Connor Guerrin.

Po bitwie o Denerim arl Eamon przekazał arlat swojemu młodszemu bratu, aby w pełni poświęcić się roli doradcy korony. Zostawił nowemu arlowi Teaganowi monumentalne zadanie odbudowy miasta i być może jeszcze trudniejsze wyzwanie poradzenia sobie z napływem na włości magów po rozpadzie Kręgów.

— Fragment Zmieniające się oblicze Thedas autorstwa siostry Petrine, uczonej Zakonu

Uwagi Edytuj

  • W Początku wpis ogranicza się jedynie do fragmentu księgi Genitivusa. Fragment autorstwa siostry Petryny dodany został dopiero w Inkwizycji.