FANDOM

Moja drużyna została wysłana w góry Vimmark, żeby ocenić umocnione budowle wznoszące się nad północnym szlakiem karawan. W bibliotece wicehrabiego natknęliśmy się na wzmianki, że te struktury były kiedyś częścią fortecy Szarych Strażników, wzniesionej w zamierzchłych czasach do obrony przełęczy, a później opuszczonej, gdy Wolne Marchie wyzwoliły się spod tevinterskiego jarzma.

Odkryliśmy, że biorąc pod uwagę jej wiek, budowla jest niezwykle solidna. Fundamenty sięgają o wiele dalej w głąb skały, niż się spodziewaliśmy. Dwa poziomy pod powierzchnią znaleźliśmy ciąg krętych podziemnych przejść, wykutych w samej skale. Tam właśnie rozbiliśmy nasz obóz.

Niecałą godzinę później jeden z nowych rekrutów stwierdził, że słyszy głosy z głębin ziemi. Wpadł w szał i zaczął domagać się, żebyśmy natychmiast uciekali. Taka histeria często ogarnia ludzi nieprzyzwyczajonych do ciasnych tuneli. Na szczęście udało mi się go uspokoić, zanim jego brednie zdążyły wystraszyć resztę drużyny.

Dziś rano jednak ten rekrut gdzieś znikł. Zauważyliśmy ślady prowadzące w głąb jaskiń. Pójdziemy za nim.

— Fragment raportu zwiadowcy, najwyraźniej dość starego