FANDOM

Najdroższa siostro,

Minęły wieki, odkąd ostatni raz chwyciłam za pióro, ale zwyczajnie musiałam ci podziękować! Twoja rada była doskonała. Kilka plotek, za których rozgłoszenie zapłacono złotem, i wszyscy z Minratusa sądzą, że ja i Quirinus byliśmy największymi rywalami. Pozwala nam to cieszyć się naszym małym romansem bez ingerencji jego przeklętej rodziny, nawet jeśli tylko na chwilę.

Quirinus okazał się niestety mniej doskonały. Przyłapałam go, jak puszczał się za moimi plecami, i to na domiar złego z soporati. Wyobrażasz sobie? Nie miałam innego wyjścia. Podczas kłótni rzuciłam mu wrzątkiem w twarz. Niech jego soporati wycałuje mu blizny na ukojenie.

Teraz ukrył się w swoim dworze i udaje, że został ranny podczas pojedynku. Bez wątpienia będzie chciał się zemścić. Nie obawiaj się, droga siostro. Przedsięwzięłam środki ostrożności. Nie mów nikomu, ale mój mistrz nauczył mnie kilku tajemnic, które powinny zapewnić mi bezpieczeństwo. Rytuał kosztował mnie jedną służkę kuchenną. Lenna, tak jej było na imię? Ale teraz mam dość mocy, by powstrzymać Quirinusa przed spróbowaniem czegoś głupiego. Na targu niewolników jest na pęczki, więc żadna krzywda się nie stała.

Czuję się cudownie, droga siostro. Może odwiedzisz nas na Odzimienie w tym roku? Do tego czasu każę wyszkolić nową służącą, by przygotowała twoje ulubione ciasteczka cytrynowe. Będzie doskonale.

— List od magister Delphine do jej siostry Aulii, z roku 8:65 Błogosławionego